Címlap Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Az Air Canadához kerül az első Airspace kabinnal szerelt A220-as

A jövő év elején állítja forgalomba az Air Canada az első olyan Airbus A220-asát, amelyet a gyártó új Airspace kabinberendezésével szereltek fel a nagyobb tárolókapacitás és komfort érdekében.

Alig tízéves A320neókat bontanak szét hamarosan

Egy repülőgép-alkatrészekkel kereskedő cég tucatnyi Airbus A320neót szerzett be, hogy szétbontsa a kevesebb mint 10 éves példányokat.

A következő évtized második felében érkezhet az új európai keskenytörzsű

Egyelőre a potenciálisan használható technológiákat vizsgálja az Airbus, amelyek alkalmazásával a mai A320neo családnál 20-30 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, teljesen SAF-kompatibilis típust hozhat létre.

Először repült az orosz hajtóműves Superjet

Hétfőn hajtotta végre első tesztrepülését az orosz gyártmányú PD-8 típusú hajtóművekkel felszerelt Jakovlev (korábban Szuhoj) Superjet 100-as.

Befejezte az illesztési hibás 787-esek javítását a Boeing

Végzett az utolsó olyan Dreamliner átvizsgálásával és javításával a gyártó a 122 példány közül, amelyeken korábban illesztési hibákat találtak - jelentette be a kereskedelmi gépek üzletágának vezetője.

Újabb négy évre felfüggesztette az E175-E2 fejlesztését az Embraer

A brazil repülőgépgyártó immár harmadik alkalommal halasztotta az E2-család legkisebb tagjának fejlesztését, amely így leghamarabb 2029-ben folytatódhat.

Jóváhagyta az FAA az A320neo továbbfejlesztett hajtóművét

A Pratt & Whitney megkapta az amerikai hatóság tanúsítványát a PW1100G típusú hajtómű továbbfejlesztett, GTF Advantage változatához.

Hatósági engedély birtokában a Pratt hajtóműves A321XLR is

Az uniós hatóság kiadta a Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel felszerelt Airbus A321XLR forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt, a Wizz Air hamarosan átveheti első példányát.

Az Airbus 820 repülőgép átadását tervezi idén

Az európai gyártó elérte célkitűzéseit a próbatételnek számító 2024-es évben, a megrendelésállomány erős gyarapodása mellett az összeszerelési ütem növelése, valamint a védelmi és űripari üzletág átalakítása volt a cég fókuszában.

Akár egy évet is késhet az Airbus A350F

Beszállítói problémák miatt a tervezettnél akár egy évvel később állhat forgalomba az A350F áruszállító, a gondok az utasszállító változatok gyártási rátájának növelésére is hatással lehetnek.

Idén is nehézségekre számít az ellátási láncban az ATR

A turbólégcsavaros regionális típust gyártó francia-olasz vállalat 35 repülőgépet adott át és 56 példányra szerzett megrendelést 2024-ben, az új és használt piacokat is beleértve 16 ügyféllel bővült vevőköre.

A földön nem lesz hallható a Boom Supersonic hangrobbanása

Végrehajtotta második szuperszonikus sebességű tesztrepülését a Boom XB-1-es demonstrátor, a fejlesztő cég pedig bejelentette, hogy a földön nem lesz hallható a szuperszonikus utasszállítója által keltett hangrobbanás.

Elhalasztotta hidrogénmeghajtású típusa piacra lépését az Airbus

Az európai gyártó 5-10 évvel későbbre tolná a ZEROe hidrogénüzemű repülőgép forgalomba állítását, emellett törölte az ilyen rendszerek A380-ason tervezett tesztjeit is, a kapacitást az A320neo család 2035 körül érkező utódjának fejlesztésére koncentrálják.

Jóváhagyták a Spirit Aerosystems eladását a részvényesek

Nagyobb részben a Boeing, kisebb részben az Airbus vásárolja fel a repülőgépek szerkezeti elemeinek gyártásával foglalkozó, wichitai központú vállalatot.

Először repült szuperszonikus sebességgel a Boom XB-1

A Boom Supersonic kísérleti XB-1 repülőgépe először lépte át a hangsebességet.

Mélypontra került a Boeing pénzügyileg is

Az amerikai repülőgépgyártó 11,8 milliárd dollár veszteséggel zárta a tavalyi évet, de elkötelezett a 737-7, 737-10 és 777-9 típusok tanúsítása, valamint a meglévő típusok gyártási rátájának növelése mellett.

Csak jövőre indulhat az új orosz keskenytörzsű sorozatgyártása

Csak 2026-ban indulhat el a Jakovlev MSz-21 típusú új generációs keskenytörzsű típus sorozatgyártása a nyugati komponensek kiváltása és az ezzel kapcsolatos tesztelési és tanúsítási folyamatok elhúzódása miatt.

Évi ötvenre növeli a C919-es gyártási rátáját a Comac

A kínai gyártó 2025-ben 30 új generációs keskenytörzsű repülőgép összeszerelését tervezi, aztán évi 50-re növeli az éves gyártási rátáját.

Öt hónapos kényszerszünet után újra repül a Boeing 777X

Miután a típus hajtóművét és sárkányszerkezetét összekötő szerkezeti elemen felfedezett sérülés miatt tavaly augusztusban földre parancsolták a teljes tesztflottát, most szállt fel először 777-9-es.

Az Airbus megközelítette, az Embraer elérte gépátadási célját tavaly

Megőrizte a világ legnagyobb repülőgépgyártója címet az Airbus 2024-ben, 766 példányt adott át kereskedelmi típusaiból, a Boeing még nem közölt adatot, de a gyártási problémái és a másfél hónapos sztrájk hatásai miatt ennek kevesebb felével zárta az évet, az Embraer viszont elérte a saját célszámát.

További növekedés kapujában az Aeroplex

Budapesten újabb hangár építését, Romániában, Szerbiában, valamint Németországban nemzetközi terjeszkedést és a berendezéskarbantartási üzletág jelentős bővítését tervezi az Aeroplex – mondta el Demény Árpád, a magyar repülőgép-karbantartó vállalat ügyvezető igazgatója az AIRportal.hu-nak.

Továbbfejlesztett hajtóművet kap az A350-es

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség jóváhagyta a Rolls-Royce Trent XWB-84 EP (Enhanced Performance) továbbfejlesztett hajtóművet, amelyet a jövő évtől szerelnek az Airbus A350-900-asokra.

A 767-es és a 777-es gyártósorait is újraindította a Boeing

Az amerikai gyártó bejelentette, hogy a mintegy három hónapig tartó leállás után elkezdték a 767-es és 777-es repülőgépek összeszerelését a Washington állambeli Everettben működő üzemeiben.

A jövő év végén szállhat fel először a D328eco

A Deutsche Aircraft legújabb tervei szerint 2025 második negyedévében gördül ki az új generációs regionális turbólégcsavaros D328eco prototípusa a gyárból, a típus forgalomba állítása viszont 2028-ra csúszik.

Portugáliában nyit új üzemet a Lufthansa Technik

Több mint 700 új munkahelyet teremt az a hajtóműalkatrész- és berendezéskarbantartó központ Porto közelében, amelyet a Lufthansa Technik hoz létre, a cég eközben a mesterséges intelligencia segítségével optimalizálja a folyamatait.
Hirdetés
Translate »