Jóváhagyta az FAA az A320neo továbbfejlesztett hajtóművét
A Pratt & Whitney megkapta az amerikai hatóság tanúsítványát a PW1100G típusú hajtómű továbbfejlesztett, GTF Advantage változatához.
Hatósági engedély birtokában a Pratt hajtóműves A321XLR is
Az uniós hatóság kiadta a Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel felszerelt Airbus A321XLR forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt, a Wizz Air hamarosan átveheti első példányát.
Az Airbus 820 repülőgép átadását tervezi idén
Az európai gyártó elérte célkitűzéseit a próbatételnek számító 2024-es évben, a megrendelésállomány erős gyarapodása mellett az összeszerelési ütem növelése, valamint a védelmi és űripari üzletág átalakítása volt a cég fókuszában.
Akár egy évet is késhet az Airbus A350F
Beszállítói problémák miatt a tervezettnél akár egy évvel később állhat forgalomba az A350F áruszállító, a gondok az utasszállító változatok gyártási rátájának növelésére is hatással lehetnek.
Idén is nehézségekre számít az ellátási láncban az ATR
A turbólégcsavaros regionális típust gyártó francia-olasz vállalat 35 repülőgépet adott át és 56 példányra szerzett megrendelést 2024-ben, az új és használt piacokat is beleértve 16 ügyféllel bővült vevőköre.
A földön nem lesz hallható a Boom Supersonic hangrobbanása
Végrehajtotta második szuperszonikus sebességű tesztrepülését a Boom XB-1-es demonstrátor, a fejlesztő cég pedig bejelentette, hogy a földön nem lesz hallható a szuperszonikus utasszállítója által keltett hangrobbanás.
Elhalasztotta hidrogénmeghajtású típusa piacra lépését az Airbus
Az európai gyártó 5-10 évvel későbbre tolná a ZEROe hidrogénüzemű repülőgép forgalomba állítását, emellett törölte az ilyen rendszerek A380-ason tervezett tesztjeit is, a kapacitást az A320neo család 2035 körül érkező utódjának fejlesztésére koncentrálják.
Jóváhagyták a Spirit Aerosystems eladását a részvényesek
Nagyobb részben a Boeing, kisebb részben az Airbus vásárolja fel a repülőgépek szerkezeti elemeinek gyártásával foglalkozó, wichitai központú vállalatot.
Először repült szuperszonikus sebességgel a Boom XB-1
A Boom Supersonic kísérleti XB-1 repülőgépe először lépte át a hangsebességet.
Mélypontra került a Boeing pénzügyileg is
Az amerikai repülőgépgyártó 11,8 milliárd dollár veszteséggel zárta a tavalyi évet, de elkötelezett a 737-7, 737-10 és 777-9 típusok tanúsítása, valamint a meglévő típusok gyártási rátájának növelése mellett.
Csak jövőre indulhat az új orosz keskenytörzsű sorozatgyártása
Csak 2026-ban indulhat el a Jakovlev MSz-21 típusú új generációs keskenytörzsű típus sorozatgyártása a nyugati komponensek kiváltása és az ezzel kapcsolatos tesztelési és tanúsítási folyamatok elhúzódása miatt.
Évi ötvenre növeli a C919-es gyártási rátáját a Comac
A kínai gyártó 2025-ben 30 új generációs keskenytörzsű repülőgép összeszerelését tervezi, aztán évi 50-re növeli az éves gyártási rátáját.
Öt hónapos kényszerszünet után újra repül a Boeing 777X
Miután a típus hajtóművét és sárkányszerkezetét összekötő szerkezeti elemen felfedezett sérülés miatt tavaly augusztusban földre parancsolták a teljes tesztflottát, most szállt fel először 777-9-es.
Az Airbus megközelítette, az Embraer elérte gépátadási célját tavaly
Megőrizte a világ legnagyobb repülőgépgyártója címet az Airbus 2024-ben, 766 példányt adott át kereskedelmi típusaiból, a Boeing még nem közölt adatot, de a gyártási problémái és a másfél hónapos sztrájk hatásai miatt ennek kevesebb felével zárta az évet, az Embraer viszont elérte a saját célszámát.
További növekedés kapujában az Aeroplex
Budapesten újabb hangár építését, Romániában, Szerbiában, valamint Németországban nemzetközi terjeszkedést és a berendezéskarbantartási üzletág jelentős bővítését tervezi az Aeroplex – mondta el Demény Árpád, a magyar repülőgép-karbantartó vállalat ügyvezető igazgatója az AIRportal.hu-nak.
Továbbfejlesztett hajtóművet kap az A350-es
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség jóváhagyta a Rolls-Royce Trent XWB-84 EP (Enhanced Performance) továbbfejlesztett hajtóművet, amelyet a jövő évtől szerelnek az Airbus A350-900-asokra.
A 767-es és a 777-es gyártósorait is újraindította a Boeing
Az amerikai gyártó bejelentette, hogy a mintegy három hónapig tartó leállás után elkezdték a 767-es és 777-es repülőgépek összeszerelését a Washington állambeli Everettben működő üzemeiben.
A jövő év végén szállhat fel először a D328eco
A Deutsche Aircraft legújabb tervei szerint 2025 második negyedévében gördül ki az új generációs regionális turbólégcsavaros D328eco prototípusa a gyárból, a típus forgalomba állítása viszont 2028-ra csúszik.
Portugáliában nyit új üzemet a Lufthansa Technik
Több mint 700 új munkahelyet teremt az a hajtóműalkatrész- és berendezéskarbantartó központ Porto közelében, amelyet a Lufthansa Technik hoz létre, a cég eközben a mesterséges intelligencia segítségével optimalizálja a folyamatait.
Nagyot bővít Charlestonban a Boeing
Egymilliárd dolláros befektetéssel 500 új munkahelyet hoz létre a 787-eseket gyártó dél-karolinai üzemében a Boeing, miközben a Seattle környéki telephelyein jelentős leépítésbe kezdett.
Bővíti bukaresti bázisát az Aeroplex
A spanyol Albastar érkezésével kettőre nő az egyidejűleg karbantartott repülőgépek száma az Aeroplex bukaresti bázisán, a tervek szerint jövő év végéig háromra bővülhet a karbantartási vonalak száma a Băneasa repülőtéren.
Újraindította a 737 MAX gyártósorait a Boeing
Több mint egy hónappal a sztrájk vége után megindult a munka a rentoni üzemben, miután novemberben történelmi mélypontra esett vissza a gépátadások száma.
Nem indultak újra a Boeing üzemei, az Airbus messze van az...
Noha a sztrájk november elején befejeződött az amerikai gyártónál, még mindig nem indult újra a termelés a rentoni és everetti üzemekben, az Airbusnak pedig nagyon bele kell húznia decemberben, hogy elérje az éves gépátadási célját.
Megnyílt az Aeroplex új Berendezéskarbantartó Központja
A közel 2 milliárd forintos beruházás eredményeként az új üzem repülőgépkerék- és fékagyjavítás, hajtóműalkatrészek karbantartása, valamint kompozit szerkezetek javítása terén biztosít világszínvonalú szolgáltatásokat.
Felhagy a rövid pályákra tervezett típusvariáns fejlesztésével az ATR
A francia-olasz regionális repülőgépgyártó nem folytatja a rövid futópályákon fel- és leszállni képes (STOL) ATR 42-600S változat fejlesztését, a célpiac csökkenése és beszállítói láncban tapasztalható gondok miatt.