Megnyílt a második A320 végszerelő sor az USA-ban
Az új egységgel az Airbus háromra növelte a Mobile-ban működő gyártósorainak számát.
Hajsó Viktor lett a 4iG légiipari üzletágának vezetője
Az Aeroplex többségi tulajdonrészét is megszerző vállalatcsoport légiipari üzletágának élére a Malév és az Aeroplex élén korábban vezetői pozíciókat betöltő szakember érkezik.
Letaszította trónjáról a Boeing 737-est az Airbus A320-as
Október 7-én az európai gyártó átadta a 12 260. A320-as családba tartozó repülőgépet, ezzel megelőzve a rivális 737-est, és egyúttal a legnagyobb példányszámban gyártott sugárhajtású kereskedelmi típus lett.
Aláírták a megállapodást, a 4iG-csoporthoz kerül az Aeroplex
A 4iG Űr és Védelmi Technológiák Zrt. (4iG SDT) és az állami N7 Holding Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt. (N7 Holding) megállapodása értelmében előbbi 75 százalék plusz 1 szavazat tulajdonrészt vásárol az N7 Defence Zrt.-ben, amelynek a magyar repülőgép karbantartó vállalat is része.
Csak 2027-ben állhat forgalomba a Boeing 777X
Az amerikai gyártó újabb egy évvel elhalasztotta a 777X forgalomba állítását, a legfrissebb ütemezés szerint a gép legkorábban 2027-ben léphet szolgálatba.
Duális képzésből a hangárba: pályakezdők az Aeroplexnél
Szeptemberben harminchárom fiatal repülőgép-szerelő és -műszerész kezdte meg pályáját az Aeroplexnél, akik a cég utánpótlás-nevelési programjában vettek részt és szereztek gyakorlati tapasztalatot.
Ötvenöt éve repült először a legendás DC-10-es
A McDonnell Douglas ikonikus, ugyanakkor több súlyos balesettel terhelt múltú háromhajtóműves szélestörzsűje 1970. augusztus 29-én hajtotta végre szűzrepülését.
Felszállt az utolsó Moses Lake-ben letárolt 737 MAX
A Boeing 2019 óta mintegy 450 vadonatúj 737 MAX repülőgépet volt kénytelen tárolásba helyezni a típus globális repülési és átadási tilalma miatt, ebből a legtöbb Moses Lake-ben parkolt, az utolsó most hagyta el a tárhelyet.
Cápabőr bevonatot fejleszt az Airbus A330-asokra is a Lufthansa Technik
A német repülőgép-karbantartó vállalat megkezdte az aerodinamikai tulajdonságokat javító Aero Shark fólia tanúsítási folyamatát az Airbus A330-200-as és -300-as változatokra.
A hajtóművek hiánya ellenére fenntartja idei átadási célját az Airbus
Az európai gyártó változatlanul 820 repülőgépet adna át idén, annak ellenére, hogy több beszállítónál nehézségek vannak, illetve jelenleg is 60 elkészült gép áll hajtóművek nélkül.
Csak 2026-ban állhat forgalomba a 737 MAX 7-es és 10-es
A Boeing nem tudta tartani a hajtóművek jégtelenítő rendszerének áttervezésével kapcsolatos határidőt, ezért az idénre kitűzött tanúsítási céldátum helyett csak jövőre állhat forgalomba az új generációs 737-es legkisebb és legnagyobb változata.
Hamarosan letaszítja trónjáról a Boeing 737-est az Airbus A320-as
Az 1968 óta szolgálatban álló Boeing 737-es több mint fél évszázadon át uralta a keskenytörzsű repülőgépek piacát, de az A320-as még az év vége előtt megelőzheti az átadott példányok számában.
A második félévre várja a gyártás felpörgését az Embraer
A brazil gyártó átadásai kis elmaradásban vannak az elmúlt évek átlagától, a 2005-ben bemutatott E175-ösből eladott példányok száma pedig eközben elérte az ezret.
Német hajtóműgyártótól igazolt új vezetőt az Airbus
A müncheni központú MTU Aero Engines vezérigazgatója, Lars Wagner veszi át az európai gyártó kereskedelmi repülőgépek üzletágának vezetését Christian Scherertől jövő év elején.
A Boeing jobban, az Airbus rosszabbul áll a tavalyi teljesítményéhez képest
Az Airbus 306, a Boeing 280 repülőgépet adott át az idei év első felében, az európai gyártó némileg gyengébben teljesített, amerikai riválisa viszont mondhatni megtáltosodott 2024 azonos időszakához viszonyítva.
A repülőműszaki oktatásban is nemzetközi piacra lép az Aeroplex
A magyar repülőgép-karbantartó vállalat történetében először lépett a nemzetközi oktatási piacra egy komplex, több országot érintő szakmai együttműködés révén.
A350-eseket rendelt az Egyptair és a török MNG
A párizsi légi szalon harmadik napján az Embraer jelentett be nagyobb volumenű üzletet, az Airbus utas- és áruszállító A350-eseket is értékesített.
A következő adag A321neójához is PW hajtóműveket kér a Wizz Air
A párizsi légi szalon második napján jelentették be, hogy Pratt & Whitney PW1100G hajtóműveket rendelt következő 177 darab A321neójához a Wizz Air, a Vietjet 100 A321neót rendelt, az ANA pedig 15 Embraer E190-E2-t.
Fontos üzletekkel nyitott az Airbus a párizsi légi szalonon
Miközben a Boeing a problémái miatt eleve visszafogottabb megjelenéssel készült az 55. Paris Air Show idejére, és az Air India 787-esének katasztrófája miatt Kelly Ortberg vezérigazgató is lemondta jelenlétét, az európai gyártó fontos ügyfeleket szerzett, többek közt a LOT-ot.
Jelentősen növekszik az A320neo család hajtóműveinek tartóssága
A Pratt & Whitney Hot Section Plus (HS+) opcionálisan kérhető fejlesztési csomagja csaknem duplájára növeli az Airbus A320neo típuscsaládon használt PW1100G-JM hajtóművek tartósságát.
Az USA piacát célozza áttervezett hibrid típusával a Maeve
A holland startup Maeve Aerospace bemutatta 76-100 utas szállítására képes, hibrid-elektromos meghajtású Maeve Jet Series 500 (MJ500) regionális típusát.
A 4iG és a magyar állam közös holdingjához kerül az Aeroplex...
N7 Defence Zrt. néven stratégiai jelentőségű védelmi ipari holdingvállalatot hoz létre a 4iG Csoport és a magyar állam, a céghez kerül az Aeroplex és a gyulai Airbus Helicopters gyár jelenleg állami kézben lévő tulajdonrésze is.
Feloldják a szárazföld feletti szuperszonikus repülés tilalmát az USA-ban
Donald Trump pénteken elnöki rendeletben utasította a Szövetségi Légügyi Hivatalt (FAA), hogy szüntesse meg az 1973 óta érvényben lévő, a szárazföld feletti szuperszonikus polgári repülésre vonatkozó tilalmat.
Egyelőre nem lazít a 737 MAX gyártási korlátján az FAA
Az USA Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) megbízott vezetője szerint a hatóság egyelőre nem oldja fel a Boeing 737 MAX havi 38 gépes gyártási korlátját, és az egyes példányok légialkalmassági tanúsítványához szükséges ellenőrzéseket sem delegálja a vállalathoz.
Everettbe vinné a 737 MAX 10 gyártását a Boeing
A 747-esek egykori csarnokában tervez új 737 MAX gyártósort a Boeing, ahol a legnagyobb és legkomplexebb variáns készülne, a típus havi gyártási ütemét fokozatosan emelnék idén és jövőre, a 7-es és 10-es változat engedélye pedig még idén meglehet.





































