Teljesítette első felszállását a A350 XWB hosszabb törzsű változatának harmadik prototípusa kedden délelőtt Toulouse-ban. Ez a példány fogja teljesíteni a típus útvonal tesztelési programját és ez egyben az első -1000-es, mely teljes fedélzeti berendezéssel készült.

Az európai gyártó tervei szerint kevesebb mint egy éves időtartamú tesztelési programot három tesztgép teljesíti majd, az első gép 2016. november 24-én, a második 2017. január 10-én repült először.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus


Az első A350-1000 a gyártó tervei szerint 2017 második felében állhat majd forgalomba. Erre a változatra 195 darab megrendelése van az Airbusnak 11 vásárlótól, melyből 8 vevő a rövidebb, -900-as változatból is vásárolt.

A háromosztályos elrendezésben 366 utas szállítására képes A350-1000 az európai gyártó eddig gyártott legnagyobb kéthajtóműves típusa. A repülőgépet a Boeing 777-300ER váltótípusának és a Boeing leendő új generációs típusa, a 777-9X riválisának szánják a toulouse-iak. Az A350-1000 a Boeing 777-300ER repülőgépekhez képest 25 százalékkal kedvezőbb üzemanyag fogyasztási mutatókkal dicsekedhet majd a gyártó specifikációja szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Ajánló Bemutatták a Lufthansa A350-900 repülőgépét

Hatalmas hangárbuli keretében, több mint kétezer meghívott vendég előtt leplezte le és keresztelte meg legújabb repülőgépét a Lufthansa. A Münchenben megrendezett eseményen a Nürnberg nevet kapta a német légitársaság első Airbus A350-900 XWB szélestörzsű repülőgépe. Az eseményről és a repülőgépről készült képek galériánkban. Részletek…


Kipróbáltuk a Qatar Airways vadonatúj Airbus A350 XWB-jét

Az Airbus és a Qatar Airways meghívásának köszönhetően elsők között próbáltuk ki az új Airbus A350 XWB repülőgépet, melyet az európai repülőgépgyártó december 22-én, a franciaországi Toulouse-ban adott át a Qatar Airways-nek, a típus első üzemeltetőjének. Részletek…

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!