Teljesítette első repülését az Iljusin tervezőiroda legújabb könnyű szállítórepülőgépe, az Il-112V.

A típus első proto-példánya március 30-án a VASO voronyezsi gyárából emelkedett először a levegőbe Nyikolaj Kuimov, az Iljusin főpilótája parancsnoksága alatt.

A tervezőirodát és a gyártó VASO-t is magában foglaló Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) közlése szerint a szűzrepülést megelőző földi tesztek során minden rendszer működését kipróbálták és rendben találták.

Az Il-112V első felszállása (Forrás: UAC)

Ezt követően született meg a döntés, hogy a december elején jelentős csúszással bemutatott prototípus végrehajthatja első repülését, amelyet külső megfigyelés céljából végigkísért egy Il-114LL repülő laboratórium is.

Leszállás után a személyzetet Jurij Boriszov orosz miniszterelnök-helyettes fogadta a védelmi miniszter, valamint az ipari és kereskedelmi miniszter, illetve az UAC fontosabb vezetőinek társaságában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Boriszov ezt követően azt nyilatkozta: az Il-112-es amellett, hogy fontos lépés a fegyveres erők flottájának modernizálásában, egyedülálló platform is, amelyet a katonák mellett civilek is széles körben használhatnak.

Hozzátette, az új szállítógépet teljes egészében Oroszországban tervezték, száz százalékban hazai alkatrészekből építették meg, és a későbbi kiegészítő berendezéseiről is ugyanez mondható el, ami hatalmas eredmény.

Az országnak ugyanis az elmúlt időszakban hiába volt nagy múltra visszatekintő repülőgépipara, a gyártás sikere nagyban függött, bizonyos típusok esetében pedig máig is függ a nyugati alkatrészektől, így az USA és az EU szankcióitól.

A katonai géppark ugyanakkor sürgősen modernizációra szorul, csak a kezdeti igény 100 példányra szól – mondta el Gyenisz Manturov ipari és kereskedelmi miniszter.

Az új típustól pedig az országban soha nem látott gazdaságosságot várnak, számításaik szerint a most használt Antonov An-26-osokhoz képest felére fognak csökkenni az üzemeltetési költségek.

Jurij Szljuszar, az UAC elnöke arról beszélt, hogy a szűzrepüléssel teljesítették egy új típus létrehozásának legfontosabb lépését. Szavai szerint már „csak” az van hátra, hogy sikeresen végrehajtsák a tesztprogramot, és amilyen hamar csak lehet, megkezdődjön a sorozatgyártás és a szállítás a fegyveres erők számára. Konkrét céldátumot azonban egyikhez sem jelölt meg.

Videó az Il-112V első repüléséről

A konzorcium vezetője a leszállás után kiemelte, az Il-112-es az első olyan szállítógép, amit nem a poszt-szovjet korszakban, részben az akkori módszerekkel terveztek és gyártottak, hanem piaci alapon.

A mindenkor legnehezebbnek bizonyuló hajtóműválasztás tekintetében a United Engine (UEC) alá tartozó Klimov hajtóműgyártó tudott megfelelő megoldást kínálni, a TV7 gázturbina legújabb, 117CT jelzésű változatával.

Az alaptípus a moduláris felépítése miatt könnyen a repülőgéphez igazítható volt, emellett pedig kategóriájában az egyik leginkább üzemanyag-takarékos erőforrás, maximális teljesítménye pedig 3100 lóerő.

A fejlesztésben részt vett még a Technodinamika is, amely a futóművet, a hidraulikus komponenseket és a fedélzeti generátorokat szállította.