Először szállt fel a szélestörzsű, nagy hatótávú, négyhajtóműves Il-96-400M repülőgép, amely a típus modernizált és meghosszabbított törzsű változata – jelentette be Gyenisz Manturov orosz miniszterelnök-helyettes, ipari és kereskedelmi miniszter.

„A korszerűsített IL-96-400M első és sikeres repülése a hazai tervezőirodák és repülőgépgyárak legmagasabb szintű kompetenciájának bizonyítéka” – mondta Manturov az orosz kormány sajtószolgálatának közleménye szerint, amelyet az MTI szemlézett.

A tárcavezető szerint a korszerűsített repülőgép megőrizte az IL-96-300-as nagy teljesítményét, de új üzemeltetési és szállítási képességeket kapott.

A típusváltozatot nagyobb teljesítményű PSz-90A1 hajtóművekkel szerelték fel, törzsét 9,35 méterrel meghosszabbították, így akár 370 utas befogadására is alkalmas, maximális hatótávolsága pedig 8100 kilométer.

A modernizált változat a korábbi Il-96-400T áruszállítón alapul, amelyből csak néhány példányt gyártottak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szűzrepülés mintegy 26 percig tartott, ennek során a prototípus 2000 méteres magasságba emelkedett, sebessége pedig elérte a 390 kilométer per órát.

Forrás: UAC

„Az orosz részegységekből készült új, korszerű repülésirányító rendszerének, navigációs és rádiókommunikációs berendezéseinek köszönhetően javul a repülésbiztonság és a megbízhatóság, a repülőgép aerodinamikai kialakításában és szerkezetében pedig olyan megoldásokat alkalmaztak, amelyek biztosítják az üzemeltetés hatékonyságát” – hangsúlyozta Manturov.

A gyártó konszern, az UAC egyelőre nem közölte, hogy mikor várható az új típusváltozat tanúsítása, illetve a sorozatgyártás indulásának idejéről és várható volumenéről sem tudni.

Szergej Csemezov, a fejlett technológiájú ipari termékek gyártását és exportját támogató Rosztyeh állami vállalat vezérigazgatója közölte, hogy az Il-96-400M program elnöki döntés alapján indult. A típusváltozat teher- és utasszállításra egyaránt alkalmas, Csemezov szerint az ilyen repülőgépek létrehozása biztosítja Oroszország technológiai szuverenitását.

Korábban Csemezov beszélt egy két hajtóműves változatról is, amelyre a tervek szerint a legkorábban 2029-re elkészülő, a kínai (de korábban az oroszokkal közösen tervezett) C929-eshez fejlesztett PD-35-ös erőforrást szerelnék fel. Ám arról nem tudni, hogy a várhatóan jóval nehezebb és nagyobb átmérőjű, új generációs hajtómű alkalmazása milyen mértékű átalakításokkal lenne lehetséges a típuson.