A LOT vezérigazgatója szerint a vártnál is jobban teljesítenek az új Budapest-New York és Budapest-Chicago járatok, az üzemben csak a Dreamlinerek hajóműveit érintő meghibásodás okoz némi fennakadást.

Rafal Milczarski, a társaság vezérigazgatója erről a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) Sydneyben megrendezett éves találkozóján beszélt lapunknak. Elmondása szerint folyamatosan zajlik a magyar légiutas-kísérők felvétele, bár konkrét számot nem mondott, csak annyit: hetven magyart szeretnének foglalkoztatni.

Az üzemelés rendben megy a repülőtér, a földi kiszolgáló részéről is, nehézséget csak az jelent, hogy a LOT Dreamlinereit is érinti a Rolls-Royce Trent 1000 hajtóművekkel kapcsolatos műszaki probléma. Lapunk eddig egy járattörlésről tud, amelyet műszaki meghibásodás okozott.

Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Rafal Milczarski korábban az AIRportalnak azt mondta, szeretne magyar üzemelési engedélyt szerezni, ezzel kapcsolatban álláspontja továbbra is változatlan: bár egyelőre a légitársaságnak nincs rá szüksége a jelenlegi üzemeléshez, de a közeljövőben mindenképpen kérni fogják a magyar üzemeléshez szükséges engedélyeket.

Jelezte továbbá: még nem született döntés a további ráhordó járatok elindításáról, de terveik már vannak, ezekről azonban nem nyilatkozott, mindössze bizakodását fejezte ki, mondván, a régióban hatalmas potenciál van, amelyet szeretnének kihasználni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az emelkedő üzemanyagárakkal kapcsolatban a vezérigazgató azt mondta, számukra a stabil, kiszámítható árszint lenne a legelfogadhatóbb. Hangsúlyozta emellett, hogy szerinte a mostani drágulás csak a spekulációnak köszönhető, figyelembe véve a bekerülési költségeket az olajárnak 50-60 dollár között kellene lennie hordónként.

Fotó: ifj, Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

A menetrendben egyelőre nem terveznek változásokat, bár folyamatosan elemzik a helyzetet, de a magyar piacra allokált kapacitás nagyban függ attól is, hogy a túlzsúfolt varsói repülőtéren hogyan tudják megoldani az üzemelést.

A LOT az interjút követően szándéknyilatkozatot írt alá az El Al izraeli légitársasággal, amelynek szövege szerint a felek codeshare megállapodásra törekednek. A szövegből azonban kiderül, hogy ezzel egy olyan keretmegállapodás jön létre a két légitársaság között, amely – konkrétumokat nem említve – ennél jóval szorosabb együttműködést is lehetővé tesz a cégek között.