Átvette első 9-es, és összességében a kilencedik Dreamlinerét a LOT lengyel légitársaság Everettben a Boeingtől. A LOT vezérigazgatója szeretne magyar AOC engedélyt szerezni és ezzel megalapítani a LOT Magyar Légitársaságot.

A gép seattle-i idő szerint délután fél 4-kor szállt fel, majd szárnybillegetéssel elbúcsúzott szülőhelyétől. Varsóban reggel 9 óra után nem sokkal landolt a LOT új Dreamlinere.

Rafal Milczarski az átadási ünnepségen Everettben azt mondta, nagyon fontos volt, hogy a légitársaság partnerei megbíztak bennük, amikor arra a legnagyobb szükség volt, és hittek a cégben.

Ennek gyümölcse az, hogy most át tudják venni az első gépet és elkezdődhet a fejlesztés második fázisa. Hogy ez pontosan mit takar, arra nem tért ki. Megerősítette azonban, hogy a növekedés az egyetlen módja annak, hogy túléljenek a mostani európai piacon, Közép-Európa legnagyobb és kedvenc légitársasága legyenek.

Jeff Cleamens (b) az everetti átadó központ alelnöke, Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója, Steven Udvar-Házy, az ACG vezérigazgatója, és Monty Oliver európai kereskedelmi alelnök az ünnepélyes szalagátvágáson Everettben.

Az SP-LSA lajstromú gép fedélzetén a Varsóba tartó úton az AIRportalnak adott interjújában Milczarski azt mondta meg kell tudniuk győzni a magyarokat, hogy a LOT egyszerre lehet lengyel és magyar légitársaság is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ennek érdekében a LOT magyar AOC-t is akar szerezni.

Milczarski hangsúlyozta, hogy számít azokra az emberekre, akik tehetségesek, beszélnek angolul, és szeretnének valami újat alkotni, akit meg akarják alkotni a LOT Magyar Légitársaságot. Ebben ugyanúgy számít a hajózó személyzetre, a pilótákra és azokra is, akik felelősséggel tudnak üzletmenetet bonyolítani.

A foglalások az új amerikai járatokra a terveknek megfelelően alakulnak, bár hozzátette, hogy van hova fejlődni, ugyanakkor nem kételkedik abban, hogy a járat sikeresz lesz. Ehhez azonban több marketingre és megállapodásra van szükségük. Megjegyezte, hogy nagyon örült annak, hogy a konkurens légitársaságok azonnal járatbővítéseket jelentettek be, mert ezzel stimulálják, növekedésre kényszerítik a piacot. A legjobb terméke azonban meggyőződése szerint a LOT-nak van, mert közvetlenül teszi elérhetővé az Egyesült Államokat, és mindezt a világ egyik legmodernebb repülőgépével, a Boeing 787 Dreamlinerrel.

A gép átadásán jelen volt az ifjabb Steven Udvar-Hazy az ACG Capital vezérigazgatója is, aki amellett, hogy gratulált a LOT-nak az új gép átvételéhez azt hangsúlyozta, hogy nagyon büszke arra, hogy félig magyarként Budapestet láthatja a plakátokon.

Az economy-n a másfajta székek miatt a 9-es verzión kicsivel nagyobb a székköz.

A lengyel nemzeti légitársaság lapunkhoz eljuttatott korábbi közlése szerint a Boeing 787-9-esek elsőként a Varsó – Chicago (március vége/április eleje), – New York  (május eleje) és – Toronto (július eleje) útvonalakon állnak szolgálatba, de némelyik szöuli járaton is találkozhatnak velük majd az utasok.

A Boeing 787-9-esek 6 méterrel hosszabbak az alapváltozatnál és a LOT-nál alkalmazott székezéssel 42 utassal többet képesek szállítani több mint 13 000 kilométeres hatótáv mellett.

Business osztályon egy sorral több ülés van a 9-esen, mint a 8-ason.

A hosszabb törzsű Dreamlinerek törzse 63 méter, 24 business, 21 prémium-economy és 249 turista osztályú utast tudnak szállítani. Business ülésekből egy sorral több van, a premium economy-n maradt a 21 szék, de 4 hüvelykkel nagyobb, 42 lett a székköz, a turistán pedig másfajta székek és érintőképernyős kijelzők vannak, amelyekhez nem jár távirányító, cserébe jobb a felbontásuk és a székköz is kicsivel jobb lett, mert keskenyebb a szék kialakítása.

A Premium Economy-n ugyanannyi szék van, de a székköz 4 hüvelykkel nagyobb.

Rolls-Royce Trent TEN hajtóművekkel felszerelt repülőgépek belly cargo kapacitása is meghaladja a -8-as változatokét és az egy ülésre és mérföldre leosztott üzemeltetési költségük lényegesen kedvezőbb lesz mint a kisebb -8-asoké, míg a hatótávjuk 700 kilométerrel nagyobb.

A lengyel légitársaság flottájában jelenleg nyolc darab Boeing 787-8 Dreamliner teljesít szolgálatot, ezek mindegyike 252 utas szállítására képes háromosztályos elrendezésben (18 business, 21 premium economy és 213 turista).

Mint ismert a régióban vezető szerepre törekvő LOT 2018. májusától már Budapestről is indít járatokat New York és Chicago irányába. A budapesti járatokon a 787-8 Dreamlinerek teljesítenek majd szolgálatot.