A koronavírus-világjárvány az emberiség mindennapi élete mellett komoly mértékben felforgatta a légiközlekedést is. A kereskedelmi járatok tömeges törlésével beszűkültek a lehetőségek, így egyre több ország kénytelen különjáratokat indítani a külföldön ragadt állampolgáraiért, ez pedig időnként különleges helyzeteket is szül.

A spanyol Wamos Air légitársaság a repülőgépeit wet-lease alapon (többek közt személyzettel együtt) adja bérbe. Így repült a cég EC-KXN lajstromjelű Boeing 747-400-as repülőgépe Közép-Amerikába, hogy több város érintésével mintegy 400 kint ragadt spanyol állampolgárt szállítson vissza Madridba.

A hondurasi San Pedro Sula repülőterén viszont, úgy tűnik, gondokat okozott a Boeing 747-400-as repülőgép kiszolgálása: pontosan nem tudni, hogy miért, de
a földi kiszolgáló emberek kézzel tolták hátra az óriásgépet.

Screenshot az alábbi Twitter videóból

A típus nem rendszeres látogató a repülőtéren, így vélhetően nem állt rendelkezésre alkalmas repülőgépvontató vagy vontatórúd. Érdemes hozzátenni, hogy a művelet csak úgy sikerülhetett a 447,7 tonna maximális felszállótömegű repülőgéppel, hogy a forgalmi előtér enyhén hátrafelé lejtett. Így is mintegy húsz dolgozóra volt szükség, hogy megmozdítsák a Jumbót. A videót a Onemileatatime blog szúrta ki a Twitteren.

Magad uram, ha repülőgépvontatód nincs!

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A polgári repülőgépek közül csak néhány kisebb turbólégcsavaros típus (pl. ATR 42/72, Dash 8-sorozat) számára lehetséges az önerőből történő tolatás (powerback).

Bár fizikailag lehetséges lenne bizonyos körülmények között akár egy Boeing 747-es esetében is “tolatni” a hajtóművek sugárfordítóival (például a vállszárnyas C-17 Globmaster képes erre), ez kockázatos és veszélyes manőver lenne. A pilóták ugyanis nem látnak hátra a pilótafülkéből, a hajtóművek beszívhatnak, felkaphatnak törmelékeket, amely károkat okozhat a szerkezetben, valamint ez veszélyes a közelben álló emberekre, járművekre, épületekre is.

Cikkajánló:

A koronavírus miatt idő előtt kivonta Boeing 747-eseit a KLM