Május elejétől több, egyelőre meg nem nevezett bázisát is újranyitja a Wizz Air: Váradi József vezérigazgató elmondta, hogy folyamatosan figyelik a piaci lehetőségeket, de beszélt a flottafejlesztésről és a cég pénzügyeiről is.
Az Aviation Week videokonferenciáján a magyar hátterű légitársaság vezetője konkrét térségek említése nélkül azt mondta, elsősorban a kelet-közép-európai piacon vizsgálódnak, de Nyugat-Európa és a keleti régiók is érdekesek lehetnek a légicég számára az újraindulásnál.
A Wizz Air jelenleg 4-5 gépet, kapacitása 3 százalékát használja.
Május elejére az aktív flotta aránya 10 százalékra emelkedik egyes bázisok megnyitásával, 2-3 hónap múlva pedig elérheti akár a 30 százalékot is.
Ehhez azonban az is kell, hogy Európában koordinált legyen az országok lépése, mert jelenleg a kontinensen ahány ország, annyiféle megoldás van a járvány kezelésére.
Kérdésre válaszolva Váradi József arról is beszélt, hogy minden, már megrendelt gépüket szeretnék átvenni, de a lízingpiac és a gyártók is nehéz helyzetben vannak.
A Wizz megrendelt gépeinek felére új lízingszerződést kellett kötni, alternatív megoldásokat kellett választani, de a következő egy évben várhatóan mind a 20 tervezett új Airbus A321neo megérkezik.
A flottával kapcsolatban megjegyezte, még jobban az A321-esek felé terelődik a cég figyelme az A320-asokkal szemben, mert jelentős költségcsökkenést eredményez a nagyobb befogadóképességű változat alacsonyabb egységköltsége.
Váradi József szerint először a fiatal turisták fognak visszatérni a piacra, az idősebb és üzleti utasok lesznek az utolsók, így aki utóbbi szegmensre alapozza a működését, annak nehéz pár hónapja lesz.
A cég anyagi helyzetével kapcsolatban jelezte, hogy a brit kormánytól 300 millió font anyagi segítség érkezhet lehívható hitelkeret formájában a Wizz Air Holdingshoz.
Az állami támogatásokkal kapcsolatban azonban megjegyezte, hogy az államok csak azt mentik meg, akit akarnak, és ez piactorzító hatású.
Szerinte az egész iparágnak azt kell megtanulnia ebből a helyzetből, hogy a cégeket nem profitra, hanem készpénzre kell menedzselni, és ebben a részvényeseknek és bankoknak is van mit tanulniuk. Ők azok ugyanis, akik elvárják a cégektől, hogy a profitot osztalékként osszák szét, viszont ezért is van most nehéz helyzetben a légiközlekedés – tette hozzá.