Olyan súlyos az Air India anyagi helyzete, hogy már alkatrészeket is alig tudnak vásárolni, emiatt viszont a gépek karbantartása ütközik egyre nagyobb nehézségekbe.

A ch-avition szerint a probléma fő oka, hogy az alkatrészvásárlásokhoz készpénzre van szükség, ebből pedig a milliárdos veszteségeket felhalmozó indiai állami légitársaságnál nem nagyon van.

Minden hónapban 30-37 millió dollár mínusszal zárják a készpénzállományt a Times of India információi szerint, már a Polgári Közlekedési Minisztérium is elismerte, hogy készpénz híjján elég sok akadály hárul a gépek karbantartása elé.

Az éppen privatizáció előtt álló légitársaság most igyekszik minden egyes mozdítható értéktárgyat pénzzé tenni, hogy valahogy fedezni tudja a gépek tervszerű karbantartását és javítását. Az erőfeszítések ellenére a karbantartás elmaradása miatt már több repülőgépet is le kellett állítani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air Indiánál nem ez az első, hogy a gépek alkatrész-ellátása akadályokba ütközik, 2015-ben azért állították le az egyik Dreamlinerüket, hogy donornak használják a többi géphez, amelyek így repképesek maradhattak.

Az india légitársaság az évek alatt mintegy 7,3 milliárd dollár adósságot halmozott fel. Mivel ezzel a cég senkinek sem kellene, az indiai kormány átvállalja saját cége adósságát, és 76 százalékát el szeretné adni úgy, hogy leválasztják a regionális járatokat üzemeltető társaságról. Emellett az Air India-csoportot feldarabolják és szintén eladják.

Az értékesítés ugyanakkor egyelőre elég nehézkesen halad, az Indigo és a Jet Airways is közölte, hogy egy az egyben nem kell nekik a légitársaság. Ezzel a két legfontosabb versenytárs és potenciális vevő fordult el az Air Indiától.