Az Asiana Airlinest is elérték a pénzügyi nehézségek, a társaság már a különböző vagyontárgyak eladásán gondolkodik.
A Flightglobal beszámolója szerint a dél-koreai légitársaság újonnan kinevezett helyettes vezetője, Han Chang-Soo a dolgozóknak küldött levélben azt írta, munkacsoport alakult a légitársaságon belül, hogy stabilizálják a céget, és elindítsák az átstrukturálási folyamatot.
A rövid távú likviditási problémákat elsőként vagyontárgyak értékesítésével szeretnék megoldani, mivel így könnyen javítható a cég adósbesorolása, tehát kedvezőbb feltételekkel juthatnak hitelhez a piacon.
A másik lépés a járathálózat megnyirbálása lesz, a veszteséges járatokat megszüntetik, reptéri résidőket adnak el, ezzel együtt pedig a flotta méretét is csökkentik, mivel a kevesebb járathoz kevesebb repülőgép kell. Adatbázisok szerint a cégnek 81 gépes flottája van, Airbusok és Boeingek vegyesen. Arról a levélben azonban nem tájékoztatták a dolgozókat, hogy mely járatoktól és gépektől búcsúznak el.
A társaság Európában Párizsba, Rómába, Barcelonába, Londonba és Frankfurtba teljesít járatokat.
A megszorítások mellett az Asiana Airlines a hatékonyság javításával is foglalkozni szeretne, bár erről még annyi konkrétumot sem tartalmazott a levél, mint a megszorításokról.
A társaság a 2018-as pénzügyi évet átszámítva 140 millió dolláros üzemi eredménnyel zárta, az árfolyamhatás és egyéb egyszeri tételek miatt 23 millió dolláros adózott nyereséget könyvelt el. Félévkor még 48,2 milliós dolláros adózott veszteséget mutatott a mérleg, 2017-ben az első félévében még szolid, 18,7 millió dolláros nyereséggel zártak.