Váratlanul felbontotta az E-Fan X elektromos kísérleti repülőgép projektjében a német Siemens-szel 2016-ban kötött partnerségét az Airbus.

Az eredeti tervek szerint 2020-2021-re elérni kívánt célokat alig három évvel az együttműködés megkezdése után sikerült teljesítenie a két vállalatnak, így hamarabb véget ért a szoros együttműködés.

Forrás: Airbus

Azonban nem egyértelmű, hogy a program részeit sikerült gyorsabban elvégezni, mert a technológiademonstrátor felszállása csak 2020-ban várható.

Erre a célra tavaly decemberben vásároltak egy Avro RJ-100-as típusú regionális repülőgépet, amelynek kezdetben egyik hajtóművét cserélik le az E-Fan X nevű hibrid-elektromos erőforrásra.

A gép – mostantól a Rolls-Royce és az Airbus által folytatott – átalakítási munkálatai azonban még korai fázisban tartanak, 2020-nál előbb biztosan nem emelkedik a levegőbe. 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Martin Nuesseler, az Airbus elektromos repüléssel foglalkozó programjának vezetője kiemelte, az elért eredmények az elektromos repülés jövője felé mutatnak, és a Siemens továbbra is a repülőgépgyártó egyik közeli partnere lehet.

A korábbi, ambiciózus elképzelésekkel és partnerséggel ellentétben csak egy szimpla beszállítói együttműködés lesz a két cég között hosszabb távon.

A változások okáról az Airbus részéről egyelőre nem sokat lehet tudni, az Electrive szerint az újonnan kinevezett vezetők, köztük a csoportot nemrég átvevő Guillaume Faury eddigiektől eltérő gondolkodása van a háttérben.

Az viszont biztosra vehető, hogy az Airbus nem fog leállni az elektromos és hibrid hajtások fejlesztésével, mivel ez lehet az egyik fontos irányvonala az elkövetkező évtizedek innovációinak, amelyek a minél kisebb károsanyag-kibocsátás felé viszik a légiközlekedést.

Mellette fontos a többi, potenciálisan használható megoldások és technológiák fejlesztése is, mert a nulla kibocsátás nem érhető el egyetlen egyre alapozva – hangsúlyozta Glen Llewellyn, a vállalat elektromos technológiákért felelős főigazgatója.