Megérkeztek Magyarországra az első Oroszországban nagyjavított Mi-24-es harci helikopterek.

A gépek az Orosz Légierő RA-82010-es lajstromjelű Antonov An-124-100 Ruslan teherszállítójának fedélzetén érkeztek Kecskemétre. Azt pontosan nem lehet tudni, hogy melyik négy helikopter érkezett most vissza Szentpétervárról, a kirakodásnál ugyanis az oldalszámok le voltak takarva.

A “Hind” NATO-kódú helikoptereken látható géppuskákból és gépágyúkból azonban az biztosan látszik, hogy két-két Mi-24V-vel és Mi-24P-vel végeztek az oroszok, utóbbi verzióból csak kettőt küldtek ki tavaly, így oldalszámuk biztosan 335 és 336.

Az elsőre talán legszembetűnőbb változás kamuflázsban történt, a korábban jellemző “magyar-tarka” helyett homogén, az orosz példányokra jellemző szürke festést viselnek a Hindek.

A következő időszakban várhatóan hazaérkeznek az egykori NDK-tól kapott példányok is, és közben megkezdődik a gépek magyarországi berepülése, majd hivatalos műszaki és formális átvétele a javítást végző cégtől.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az üzemeltető alakulat az egykor Szentkirályszabadján majd később Szolnokon állomásozott, a típus korábbi, 2013-as kivonásakor hivatalosan fel sem oszlatott Főnix Harcihelikopteres Zászlóalj lesz.

Fegyverzet egyelőre a beépített géppuskákon és gépágyúkon felül nincs a helikopterekhez, modernizálás pedig az Oroszország ellen érvényben lévő fegyver és repülőgépalkatrész-embargó miatt nem történt, így az éjjellátó képességhez szükséges FLIR-torony sincs beépítve.

Ez utóbbi utólagosan a NATO irányelvekhez igazodva harmadik féltől kompatibilisen beszerezhető és beépíttethető.

Galéria a magyar az első négy magyar Mi-24-es hazaérkezéséről