Már tesztelik az új, III/B kategóriás műszeres leszállító berendezést a ferihegyi repülőtéren, amely miatt többször is pályazár volt a nyáron.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint még idén tavasszal kezdődött a két legnagyobb forgalmú pályavégen (a 2. futópálya vecsési végén és az 1. futópálya XVIII. kerületi végén) ezeknek a berendezéseknek a telepítése. A cél az volt, hogy a ferihegyi repülőtér is rendelkezzen a jelenleg legkorszerűbbnek tartott műszeres leszállító berendezéssel, másrészt, hogy még az őszi-téli ködök előtt mind a két pályán bevizsgálva és kipróbálva működjenek a rádiónavigációs eszközök.
A most telepített berendezéseknek köszönhetően a pilóták számára akár 15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látás mellett is lehetővé válik a leszállás, mindez nagyban növeli repülés biztonságát annak legkritikusabb szakaszában, a leszállás idején.
A korszerű ILS nagyon pontos rádiósugarakat bocsát ki a földről, amelynek alapján a repülőgép műszerei megmutatják a pilótáknak, hogy merre húzódik a beton futópálya középvonala, hol van a pálya földet éréshez kijelölt pontja és hogyan tudják tartani a leszálláshoz szükséges 3 fokos siklószöget
A most telepített berendezés rádiójeleit már 18 kilométeres távolságból képesek érzékelni a repülőgép műszerei. A nehéz időjárási körülmények közötti biztonságos leszálláshoz egyformán szükség van a repülőtér és az érkező repülőgépek megfelelő műszerezettségére valamint a pilóták megfelelő szintű képesítésére.
Az új ILS-berendezések telepítése csak az idén 465 millió forintos beruházást jelentett, mindez része a BUD 2020 nevű, ötéves, ötvenmilliárd forintos repülőtér fejlesztési programunknak.