Regionális hálózatának bővítéséhez még idén megrendel legfeljebb húsz darab, új generációs regionális repülőgépet a Kenya Airways. Az afrikai légitársaság mindkét nagy regionális repülőgép gyártóval tárgyal, de döntés még nem született.

Forrás: Bombardier

A kanadai Bombardier-től a C Series, elsősorban annak hosszabb változata, a CS300-as érdekelné a céget.

A kanadai típusból – melyet júliustól az Airbus teljesen átvesz – az Egyptair 12 darabos megrendelése után várhatóan az Ethiopian Airlines, és egy tanzániai légitársaság is rendeli hamarosan.

Ilyen darabszámú gépre pedig már érdemes lenne karbantartási hátteret is felállítani a régióban – utalt a Kenya Airways karbantartó leányvállalatának, a KQ Technicalnak a lehetőségeire a vezérigazgató, Sebastian Mikosz, az IATA sydney-i közgyűlésén.

A másik a kenyaiak által jelenleg is vizsgált lehetőség a brazil Embraer E-Jet család továbbfejlesztett változata, az E2. A flottába bizonyos szempontból lényegesen könnyebben integrálható lenne a típus, mivel az előző generációs ERJ-190-esből tizenöt darab repül a cégnél. Amint korábban megírtuk, az Embraer kereskedelmi repülőgép típusainak átvételére a Boeing pályázik.

Hirdetés

A döntést a vezérigazgató nyilatkozata szerint még idén meghozzák, és le is adják a rendelést a nyertes típusra.

Fotó: Embraer

Visszatérő szélestörzsűek, 737 MAX is látókörben

Mint arról beszámoltunk, a légitársaság az elkövetkezendő időszakra elkészített növekedési terve részeként visszakéri az ománi és a török légitársaságoknak korábban bérbe adott szélestörzsű, Boeing 787-8 és Boeing 777-300ER típusú gépeit.

A gépek 2019 és 2020-ban fokozatosan kerülnek majd vissza a céghez, és állnak forgalomba az ezzel pérhuzamosan bővülő hosszútávú járathálózaton. Ezért a két típusra a közeljövőben 30-60 pilótát vesz majd fel a légitársaság.

Emellett azonban a keskenytörzsű flotta és így a rövid- és középtávú útvonalhálózat komoly kiesést szenved majd el az idei évben. A tavaly eladás majd visszlízing konstrukcióban továbbüzemeltet két Boeing 737-700-as bérleti ideje lejár, váltótípus pedig még nincs.

A megoldás négy Boeing 737 MAX beszerzése lehet a vezérigazgató szerint. Annak érdekében, hogy MAX-ek mihamarabb szolgálatba állhassanak lízing konstrukcióban gondolkodik a cég.

Hirdetés