A fogyasztói igények változása és a technológia fejlődése már az előtt elavulttá teheti a szuperszonikus repülést, mielőtt az újra elérhetővé válik – írta a Bloomberg.

A gazdasági hírügynökség elemzésében emlékeztetett, hogy a Boom korábban elvégzett hajtóműkísérletei felfedték, hogy a nagy koncentrációban alkalmazott bioüzemanyaggal a korábbihoz képest 3 százalékkal hatékonyabban üzemelhetnek az erőforrások a hagyományos kerozinhoz képest és be is jelentették, hogy a Prometheus Fuels nevű céggel megállapodtak a bioüzemanyag leszállításáról.

Blake Scholl, a Boom alapítója akkor azt mondta, az XB-1-gyel teljesítik majd az első zéró emissziós szuperszonikus repülést, mivel a Prometheus technológiája a szén-dioxidot folyadékká alakítja.

Elemzésük szerint az XB-1-es 75 százalékkal olcsóbban üzemeltethető lesz, mint a Concorde volt, így sokkal több útvonalon válik bevethetővé a 75-székesre tervezett típus, bár a hangrobbanást még a Boom sem küszöbölte ki, ezzel viszont a felhasználhatóság csökken, mert szárazföld felett nem lehetne átlépni a hangsebességet a zajhatás miatt.

Forrás Boom

Ettől függetlenül Scholl bizakodó, állítása szerint kevés olyan légitársaság van, akit ne érdekelne a projekt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Bloomberg szerint az XB-1-es prototípusa 2020 végén szállhat fel először, kereskedelmi forgalomba pedig 2027-nél korábban nem kerülhet. Ezzel egyidejűleg azonban komoly fejlesztések zajlanak a keskenytörzsű gépekbe szánt hibrid-elektromos hajtóművek területén, amelybe az Airbus is beszállt szerintük 2035-re már kereskedelmi forgalomba kerülhetnek ezzel leváltva a tisztán üzemanyagon alapuló hajtómű-technológiát.

Emellett a fogyasztói szokások változása is alááshatja a Boom terveit. Ennek első jelei a környezettudatosságáról is híres skandináv államokban jelent meg elsősorban a fiatalok körében. Ők a repülést szégyenteljesnek minősítették és helyette a környezet megóvása érdekében a vasúti közlekedést előtérbe helyezését követelik.