Továbbfejlesztette a Textron Aviation a világ egyik legnépszerűbb kisméretű turbólégcsavaros gépcsaládját. A King Air 300-as széria új változatán, a 360-as jelű variánson jelentősen csökken a pilóták munkaterhelése az új avionikának köszönhetően, és a kabint is újratervezték.
A munka minden bizonnyal már hosszú ideje zajlik, mert a Textron Aviation a bejelentéskor azt is jelezte, hogy az első példányok már gyártásban vannak, és várhatóan 2020 negyedik negyedévében át is adják őket.
A népszerű, eddig 7600 példányban gyártott 300-as széria alapváltozatán túl továbbfejlesztették a megnövelt hatótávolságú ER variánst is.
Az új 360-as alapára 7,9 millió dollár, a 360ER-hez pedig 8,8 milliótól lehet hozzájutni, de ha a vevőnek extra igényei vannak, akkor az ár jelentősen megemelkedhet.
Az integrált Collins Pro Line Fusion avionika a King Air 300-szériás gépekbe is beépíthető utólag, így azok is korszerűsíthetők mostantól.
Ez a csomag egyebek mellett a felszállástól a leszállásig képes automatikus tolóerő-szabályozásra, jelentősen csökkentve ezzel a pilóták munkaterhelését. Hasonló célt szolgál a kizárólag az új 360-asokba épített digitális nyomásszabályzó rendszer is, mely a kabinlevegőt kezeli.
Az utaskomfort javításáért 27 000 láb (8230 méter) utazómagasságon a kabinban a korábbi változatokhoz képest magasabb a légnyomás, így az 1800 méter tengerszint feletti magasságon érzékelhetőnek felel meg.
Ezen kívül számos kisebb fejlesztéssel igyekeznek javítani az utazási élményt: az öt új színkombinációban elérhető dekorációs elemeken, és az egész utastér áttervezett kialakításán túl magasabbra helyezték az asztalokat, hagyományos helyett LED-es világítást építettek be, valamint több lett a konnektor és az USB-csatlakozó is.
Galéria a King Air 360-ról