Egy privát befektetési ügynökséggel kötött szerződést a Boeing több 737 MAX vételéről. A legnagyobb üzemeltető, a Southwest Airlines a napokban kezdi el újra használni a típust.
A Flightglobal információi szerint a kanadai Flair Airlines-t is birtokló 777 Partners 24 darab MAX-8-as vételérő állapodott meg a gyártóval. A közleményben a cég „737-8”-asként emlegeti az új generációs keskenytörzsűt.
A Flairnek már van 13 darab Boeing 737 MAX-8-asra megrendelése, ezt az ügyletet idén január végén jelentették be, de azt nem tudni, hogy ugyanazon rendelésről van-e szó, vagy a befektető további MAX-okat akar-e. Érdekesség, hogy mint korábban megírtuk, a kanadai légitársaság menedzsmentjében több volt Wizz Air felsővezető is dolgozik.
Arról nem tudni, hogy az első gépek mikor érkezhetnek meg a légitársaság flottájába.
Fontos rendelést gyűjtött be ezzel az amerikai gyártó, hiszen több száz MAX vételétől álltak el a légitársaságok és lízingcégek a közel két évig tartó repülési tilalom alatt.
A közelmúltban az Alaska Airlines és a United is megállapodott újabb példányok vételéről. A minap pedig a Reuters lebegtette meg, hogy információk szerint a Southwest Airlines is eredményre juthatott hosszas vizsgálat után, és nem Airbus A220-asokat, hanem a már korábban amúgy is megrendelt 737 MAX 7-esekből kér még egy nagyobb mennyiséget.
Ami a világ legnagyobb fapados légitársaságát illeti, a repülési tilalom tavaly év végi feloldása után most pénteken kezdik el újra használni a MAX variánst.
Különösebb csinnadratta nélkül, egyszerre több útvonalon állítják újra forgalomba a típust, 15 városba napi 44 járatot fognak teljesíteni.
A légitársaság közlése szerint tavaly december óta több mint 200 próbarepülést hajtottak végre. Eddig 41 MAX-ot vettek a flottába, várakozásaik szerint számuk év végére meghaladhatja a 60-at.