A Lufthansa Cargo bejelentette, hogy az idén két kiöregedő McDonnell-Douglas MD-11-es teherszállítóját kivonja, és két új Boeing 777F repülőgéppel pótolja a kapacitásukat.
A légitársaság szóvivője elmondta, hogy a háromhajtóműves repülőgépek kivonására 2019 második felében kerül sor.
A korosodó háromhajtóműves gépeket nem egyből valamelyik repülőgépbontóba küldik, hogy alkatrészként és hulladékfémként végezzék, helyette először egyben próbálják azokat értékesíteni.
A cég vezérigazgatója, Peter Gerber korábbi, DVZ-nek adott nyilatkozatából pedig kiderül, a kieső kapacitást két, a gyárból újonnan érkező Boeing 777F típusú, kéthajtóműves áruszállítóval pótolják.
Az elkövetkező években a Lufthansa Cargo az amerikai gyártó 777F típusával képzeli el az üzemelést.
Gerber ugyanakkor leszögezte, a váltást nem fogják elkapkodni, amíg rentábilis, üzemeltetni fogják a háromhajtóműves típust.
A légitársaság legfiatalabb MD-11F repülőgépeinek is maximum csak öt évük van már hátra a flottában, ha ugyanis minden a tervek szerint alakul, a vezetőség eddigre szeretné lecserélni őket.
Az új kéthajtóműves típus a modernebb, takarékosabb hajtóművek miatt jelentős üzemanyag-megtakarítást hoz a cég számára, míg közel másfélszer több, kilencezer kilométert képes megtenni leszállás nélkül, károsanyag kibocsátása pedig 20%-kal kisebb. Ezeken felül megnő az egy gépre eső kapacitás is, egy MD-11F maximális 92 tonnás teherbírásával szemben egy 777F akár 103 tonna árut is fedélzetére vehet.
A két teherszállító megrendelését tavaly hagyta jóvá a Lufthansa Csoport felügyelő bizottsága, akkor azonban még csak sejteni lehetett, hogy ez a két gép nem kapacitásnövelést, hanem a flottamodernizációt szolgálja majd.
Az átadásukra már nem sokat kell várni, az első példány várhatóan februárban, a második pedig már márciusban megérkezik frankfurti bázisára.
Ezzel a légitársaség flottáját év végére a várhatóan megmaradó 10 MD-11F mellett hét Boeing 777F alkotja majd.
Emellett két újabb 777F-el tizenkét gépesre bővíti flottáját a Lufthansa Cargo és a szintén német DHL csomagküldő cég által 50-50%-ban tulajdonolt AeroLogic légitársaság is, amely Frankfurt mellett Lipcsében üzemeltet bázist.