Tovább építi Dreamliner flottáját a Norwegian, amely ezúttal a meglévő Boeing 787-8-as típusaihoz képest még hosszabb törzsű, nagyobb utasbefogadó képességű 787-9-esekre írt alá hosszú távú bérleti szerződést.

Két darab Boeing 787-9 típusú, nagy teljesítményű új generációs utasszállító repülőgépre kötött lízingszerződést a New York-i székhelyű MG Aviation vállalattal a Norwegian. A megállapodás értelmében mindkét Dreamliner 2016 első negyedévében érkezik a norvég légitársaság flottájába.

A Norwegian gépparkja jelenleg három darab Dreamlinert számlál, ezek a 787-es típuscsalád legkisebb, 8-as szériájának képviselői. Ebből a típusváltozatból még további öt példány áll rendelés alatt.

A flottabővítési program szerint a légitársaságnak összesen 10 darab hosszú távú járatok teljesítésére alkalmas repülőgépe lesz: a jövő év folyamán további négy, 2015-ben egy és végül 2016-ban még két Dreamliner kezdi meg szolgálatát az interkontinentális útvonalhálózatban.

A 787-8-ashoz képest 6 méterrel hosszabb törzsű, akár 20%-kal több utas szállítására is képes 787-9-es tervezett kabinkonfigurációjáról még nem adott tájékoztatást a Norwegian, az tehát egyelőre nem ismert, hogy a légitársaság milyen utaskapacitással kívánja üzemeltetni leendő legnagyobb típusát. A meglévő 787-8-asok két komfortosztályon összesen 291 utas szállítására alkalmasan működnek, aminek alapján feltételezhető, hogy a nagyobb Dreamlinerek is hasonlóan kínálnak majd Premium Economy, valamint Economy kabincsomagokat is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Norwegian Dreamliner desztinációk
A norvég long-haul légitársaság New York-i és bangkoki járatokkal indult, de novembertől Oslóból, Koppenhágából és Stockholmból már a floridai Fort Lauderdale is elérhetővé vált, valamint a jövő évben Los Angeles, San Francisco és Orlando is felkerül az útvonalhálózatba. A legfrissebb, december 18-án tett bejelentés szerint pedig május 9-től hetente egyszer Bergen és New York JFK között is közvetlen összeköttetés nyílik. Az útvonal azonban csak szezonálisan, szeptember 27-ig fog üzemelni.


A Boeing 787-9 gyári adatok szerint, berendezéstől függően 250-290 utas szállítására képes, szemben a 8-as változat 210-250 férőhelyével. A nagyobb Dreamliner maximális hatótávolsága 15750km, amely 550km-rel haladja meg a 8-as ilyen vonatkozású legnagyobb teljesítményét.

A légitársaság szélestörzsű gépeit üzemeltető Norwegian Long Haul divízió idén tavasszal kezdte meg működését és járatainak üzemeltetését. Az első útvonal május 30-án egy bérelt Airbus A340-300-assal indult. A Dreamlinerek műszaki problémái okán az első Boeing 787-8-ast csak június végén vehette át a Norwegian.

A Boeing 787-9-es prototípusa szeptember 17-én teljesítette szűzfelszállását. Az amerikai repülőgépgyár összesen három géppel végzi a berepülési programot. A sorrendben harmadik, de első General Electric GEnx hajtóműves hosszított Dreamliner november 19-en emelkedett magasba. A Norwegian számára viszont bizonyára a Rolls-Royce Trent 1000 erőforrásokkal szerelt változatok az érdekesebbek, mivel a légitársaság ezzel üzemelteti meglévő gépeit is.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!