Kereskedelmi szervezetek azért lobbiznak a Biden-adminisztrációnál, hogy a kormányzat duplázza meg a fenntartható forrásból származó kerozin vásárlásának támogatását.

A Reutersnek nyilatkozó vezetők ezt azzal indokolták, hogy az elnök választási programjában nagy hangsúlyt helyeztek a klímavédelemre, ezek az alternatív tüzelőanyagok pedig segíthetnek abban, hogy a légiközlekedés újraindítása környezetbarát legyen. Biden tervei között szerepel egyébként az is, hogy az USA gazdasága 2050-ig karbonsemleges legyen.

A Légi Szállítási Akciócsoport (ATAG) adatai szerint a légiközlekedés a teljes széndioxid-kibocsátás 2 százalékáért felel, de aránya jóval magasabb lehet, ha nem tesznek semmit.

Fotó: AIRportal.hu

A légiközlekedés területén tevékenykedő több mint háromezer vállalatot képviselő Nemzeti Légi Szállítási Szövetség (NATA) tájékoztatása szerint a közeljövőben kezdenek tárgyalásokba a Szövetségi Légügyi Hivatallal (FAA), de Pete Buttigieg közlekedési miniszterrel is egyeztetni akarnak.

Céljuk, hogy a kormányzat a mostani duplájára, 2 dollárra emelje a fenntartható forrásból származó üzemanyag támogatását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az FAA a Reuters megkeresésére küldött válaszban azt írta, nem áll módjában egyes tárgyalásokról információt nyújtani, annyit közölt, hogy a biozüemanyagok egyik támogatójával zajlik a párbeszéd.

Az Airlines 4 America lobbicsoport jelezte, ugyanebben a témában már megkeresték az elnök klímaügyi tanácsadóit.

A szervezet tagjai (köztük a Southwest Airlines és a United is) nagyjából 1,5 millió gallon bioüzemanyagot használnak évente, miközben egy teljes (átlagos) évben a szektor összesen 47,2 millió gallon tüzelőanyagot használ el.

Ennek egyik oka, hogy a fenntartható kerozin háromszor-négyszer drágább a hagyományosnál, ezért kormányzati támogatás nélkül nem gazdaságos a használata.

RHOOSE, UK. 4th May 2017. Airbus 350-1000 at Cardiff International Airport.

Elemzők a hírügynökségnek azt mondták, egy drága, de jól végiggondolt támogatási forma segíthet a karbonlábnyom csökkentésében. Azért is fontosnak nevezte ezt a lépést, mert a légiközlekedés még hosszú évtizedekig folyékony üzemanyagot fog használni, ami azt is jelenti, hogy a szektor környezetszennyező marad.

Az elmúlt öt évben nagyjából 250 ezer járatot teljesítettek fenntartható kerozinnal, amelyből tavaly 10,6 millió gallont gyártottak. A technológia iránt a Boeing is elkötelezett, a gyártó a múlt hónapban jelentette be: 2030-ig minden típusát képessé teszi arra, hogy kizárólag bioüzemanyaggal is tudjon üzemelni.