Megemelte a Wizz Air és a Ryanair az elsőbbségi beszállás és a csomagfeladás árát, mostantól az utazási szezontól is függ, hogy mennyit kell fizetni egy-egy feladott poggyászért.

Az árváltoztatást mindkét esetben a lengyel Fly4free szúrta ki. Ennek alapján kerestük meg a légitársaságokat, hogy reagáljanak az értesülésre.

A Wizz Air az AIRportal.hu megkeresésére megerősítette, hogy megváltoztak a díjtételek. Tájékoztatásuk szerint január 11-i hatállyal változtak meg a szabályok, az új rendelkezés szerint a díjakat minden esetben a kereslet alakítja. Ez azt jelenti, hogy a nyári menetrendi időszakban többe fog kerülni egy-egy poggyász, mint télen, de még járatonként is eltérő lehet a díjszabás.

Fotó: AIRportal.hu

E szerint a legkisebb, 10 kilogrammos poggyász díja szezonon kívül 9 és 24 euró, főszezonban 10 és 27 euró között változik. A 20 kilogrammos határt meg nem haladó csomagok esetében szezonon kívül 15 és 44, főszezonban 20 és 50 euró közötti díjat kell fizetni. A legnagyobb 32 kilogrammos csomag elszállításáért szezonon kívül 23 és 63, főszezonban 31 és 72 euró közötti árat kér a légitársaság.

Az elsőbbségi beszállítás díja 5 és 17 euró között változik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Ryanair esetében szintén sávos árazás figyelhető meg. Bár lapunk kereste a légitársaságot, válasz egyelőre nem érkezett, így a Fly4free információit tesszük közzé. Értesüléseik szerint a Ryanair a 10 kilogrammot meg nem haladó csomag esetében 10 és 12 euró/font közötti összeget kér az utasoktól, a 20 kilogrammos feladott poggyász viteldíja pedig foglaláskor 25 euró/fontra, foglalás után 40 euró/fontra módosult.

Az elsőbbségi beszállásért 6 és 10 euró/font közötti árat kell fizetni.

Forrás: Ryanair

Eközben a Ryanair profitfigyelmeztetést adott ki, egy pénzügyi éven belül már a másodikat. A BBC cikke szerint Michael O’Leary vezérigazgató azt mondta, a pénzügyi év végére várható nyereség 1 és 1,1 milliárd euró közé várható, amely 100-200 millióval alacsonyabb, mint a legutóbbi, őszi profitfigyelmeztetéskor. Egy évvel korábban a társaság még 1,4 milliárd euró nyereséget könyvelt el. Az okok között a vezérigazgató a túlkapacitást és az emiatt várnál nagyobb, 7 százalékkal csökkenő átlagos jegyárakat említette.