Június 2-án szombaton hajnalban megérkezett az orosz AirBridgeCargo áruszállító járata Ferihegyre, tájékoztatta lapunkat a légitársaság képviseletét Magyarországon ellátó R-BAG Hungária Kft.

A sorozat első járata 2018. június 2-án hajnalban Ferihegyen. (Forrás: R-BAG Group)

Az első járatot teljesítő VQ-BHE lajstromjelű, Boeing 747-4KZF(SCD) típusú repülőgép RU 526-os járatszámmal szombat hajnalban, 4 óra 40 perckor szállt le Ferihegyen. A repülőgép a belgiumi Liége (LGG) első sorban áruszállító járatokat fogadó repülőtérről érkezett.

A Boeing 747-es RU 526-os járatszámmal szombaton reggel 7 óra előtt nem sokkal Krasznojarszk felé távozott, onnan pedig Sanghaj-Pudong repülőterére közlekedik tovább.

Az AirBridgeCargo járatai 2018. június 2-től hetente két alkalommal fordulnak meg Budapesten.

A RU 296-os járatok keddenként a késő esti órákban érkeznek Ferihegyre Liége-ből és Moszkvába (SVO) repülnek tovább. Ezeket a járatokat a tervezett menetrend szerint Boeing 747-8F repülőgépek teljesítik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A RU 526-os járatok szombatonként a kora hajnali órákban érkeznek meg a belgiumi Liége (LGG) repülőtérről, majd kétórás fordulóidő után repülnek tovább Krasznojarszkba (KJA), onnan pedig Sanghajba (PVG). Ezeket a járatokat Boeing 747-400F repülőgépek teljesítik a lapunkhoz eljuttatott menetrend szerint.

A légitársaság cargo-képviseletét Magyarországon az R-BAG Hungária Kft. 2001-ben alakult, független légi áruszállítási vezérügynökség látja el, a járatok földi kiszolgálását a Celebi végzi Ferihegyen.

Amint arról korábban beszámoltunk, a légitársaság már év eleje óta tervezte a járat elindítását Budapestre, azonban ismeretlen okok miatt elhalasztották az indulást.

A légitársaság Boeing 747-8F repülőgépei, 76,3 méter hosszúak, szárnyfesztávolságuk 68,5 méter, magasságuk (függőleges vezérsíkjuk teteje) 19,4 méter, maximális felszállótömegük 447,7 tonna.

A légitársaság Boeing 747-400F repülőgépei, 70,66 méter hosszúak, szárnyfesztávolságuk 64,44 méter, magasságuk (függőleges vezérsíkjuk teteje) 19,3 méter, maximális felszállótömegük 412,7 tonna.

A nyitható orr-résznek köszönhetően a 747-8F és a -400F repülőgépek nagy terjedelmű, vagy különlegesen hosszú rakományok szállítására is képesek.

Az AirBridgeCargo a leggyorsabban növekvő cargo légitársaság a világon

A Volga-Dnepr Group három moszkvai bázisú légitársaságot működtet leányvállalati formában.

Az AirBridgeCargo Airlines 11 darab Boeing 747-8F, négy 747-400ERF és három 747-400F repülőgépet üzemeltet menetrend szerinti cargo forgalomban.

A Volga-Dnepr Airlines 12 darab An-124-es és öt Il-76TD-90VD szállítógépet üzemeltet, a repülőgépekkel világszerte nyújtanak szolgáltatást charter alapon.

Az Atran Airlines (ABC Express) három 737-400F repülőgépet üzemeltet melyekkel a nagy expressz cégek számára nyújtanak szolgáltatásokat, valamint cargo-chartereket is teljesítenek az AirBridgeCargo-val együttműködésben.

A Volga-Dnepr Group továbbá a 2015-ben alakult, brit bázisú CargoLogicAir (CLA) alapítója, mely jelenleg háromgépes flottával rendelkezik, egy 747-8F, egy 747-400ERF, és egy 747-400F repülőgépet üzemeltet menetrend szerinti és charter forgalomban.

A Volga-Dnepr Group a 2015-ös párizsi légiszalonon aláírt 20 darab 747-8F megvásárlásáról aláírt szándéknyilatkozatából eddig hat repülőgépet vett át, azaz
további 14 Boeing 747-8F repülőgép lehívására jogosult.

Fotó: AIRportal.hu