Korábban szigetelt hangárban vizsgálták, most szélsőséges körülményeket szimulálva tették próbára az USA légierejének leendő új kutató-mentő helikopterét. A Sikorsky HH-60W Jolly Green II típus a jelek szerint minden próbát kiállt, elődjét leváltva kis késéssel rendszerbe is állhat.
Égető szüksége van az Egyesült Államok légierejének (USAF) új generációs harctéri kutató-mentő típusra, mert a HH-60G Pave Hawk típusból álló jelenlegi flotta már évek óta nem tudja hozni az elvárt paramétereket, mivel a gépek túllépték tervezett élettartamukat.
Az utód, a szintén Sikorsky-gyártmányú UH-60 Black Hawk-on alapuló HH-60W Jolly Green II négy példányát már az USAF 413. tesztelő százada „nyúzza” hosszú ideje. A tesztek részeként teljesen szigetelt, hang- és rádióhullámokat egyaránt bent tartó hangárban vizsgálták a különböző rendszerek kibocsájtását, de sokat repültek is a gépekkel az Eglin légibázisról.
A Flightglobal cikke szerint április elején a tesztek leginkább látványos fázisa következett: ki kellett próbálni, hogy bírja a gép az extrém körülményeket.
Az USAF viszont a külön erre a célra kialakított, 5100 négyzetméteres hangárjában mínusz 51 és plusz 49 fok közötti hőmérsékletnek kitéve, illetve minden lehetséges időjárási jelenséget szimulálva teszteli.
A proto-példány főrotorját leszerelték, de az extrém helyzetek, például intenzíven zuhogó eső közben a gépben foglalt helyet a személyzet. A pilóták elvégezték a repülés előtti teendőket, így tesztelve, hogy esetleg egy-egy berendezés, fegyverrendszer felmondja-e a szolgálatot. A Jolly Green II-t ezután a Sikorsky szakemberei is megvizsgálták, akik ugyancsak sikeresnek ítélték a tesztet.
Az új generációs harctéri kutató-mentő típussal a tervek szerint mind a 113 darab HH-60G Pawe Hawkot leváltják. Eddig a tesztpéldányokkal együtt az USAF 22 példányt rendelt meg, egymilliárd dollárnál is nagyobb értékben, a teljes program értéke 7,1 milliárd dollár a hivatalos adatok szerint. A HH-60W Jolly Green II nevét a 1967 és 1995 között harctéri kutató-mentő missziókat Vietnamtól egészen Szomáliáig teljesítő, Sikorsky HH-3E Jolly Green után kapta.
Galéria a Sikorsky HH-60W extrém teszteléséről