Joe Biden amerikai elnök döntést hozott a Boeing 747-8 Intercontinental típuson alapuló, új generációs elnöki gépek festéséről, amely inkább hasonlítani fog a mostaniakéhoz, ezzel elvetve az elődje, Donald Trump által tervezett arculatot.

Az amerikai légierő (USAF) a mostani terv szerint jelentős késéssel, 2027-ben és 2028-ban állítja forgalomba közismert nevén az Air Force One hívójellel az ország első emberét szállító két új repülőgépet. A VC-25B típusjelű repülőgépeket polgári használatra gyártott Boeing 747-8 Intercontinental utasszállítókból alakítják át a különleges feladatra.

A légierő március 10-i közlése szerint Joe Biden amerikai elnök kiválasztotta az új gépek színösszeállítását.

Az új festés hasonlít majd a John F. Kennedy elnöksége, az 1960-as évek eleje óta használt festésmintára, amelyek a jelenlegi Boeing 747-200-ason alapuló VC-25A típusjelű repülőgépeken is látható. Mindössze három fő eltérés lesz, amellett, hogy az új típus törzse és púpja is hosszabb az elődnél – írja a légierő közleménye.

Így néz ki a jelenlegi VC-25A típusú elnöki különgép. (Forrás: USAF)

A VC-25B kékje valamivel mélyebb, modernebb tónusú lesz, ez a szín köszön vissza a hajtóműgondolákon is, illetve az új típus hasán nem lesz polírozott fémrész, amelyet az újfajta anyagok felhasználásával készült törzshéj nem tesz lehetővé.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A VC25B festési terve. (Forrás: USAF)

Ezzel hivatalosan is elvetették az előző elnök, Donald Trump által 2019-ben választott, az amerikai zászlótól kölcsönzött, piros-fehér-sötétkék színek dominálta dizájnt.

A légierő közlése kitér arra, hogy egy hőtani tanulmány szerint az ebben a tervben szereplő sötétkék szín, a bizonyos körülményeknél jelentkező többlet hő miatt, egyes alkatrészek esetén további tesztelést igényelt volna ahhoz, hogy azok megkapják a megfelelő minősítést az elnöki gépen történő alkalmazáshoz.

A VC-25B típusjelű repülőgépek energiaellátási rendszerét korszerűsítik, egyebek mellett katonai műveletekhez is alkalmas, a Fehér Házban rendelkezésre állóval azonos képességekkel bíró kommunikációs rendszerrel, önvédelmi rendszerrel, autonóm földi működési képességekkel és egy akár intenzív ellátás nyújtására képes egészségügyi létesítménnyel szerelik fel, a luxus kialakítású fedélzeti berendezés mellett.

Amint korábban megírtuk, a Boeing januárban adta át az utolsó polgári 747-8-ast az Atlas Airnek, ezzel a típus programja több mint 50 év után ért véget.