A két légitársaság közös megegyezéssel felbontotta a 2022 júliusában megkötött fúziós megállapodást, miután az amerikai hatóságok versenyellenesnek minősítették a tervezett tranzakciót.
A Jetblue és a Spirit közlése szerint a szabályozási akadályok, valamint a hatósági jóváhagyások körüli bizonytalanságok miatt a szerződés lejártáig, 2024. július 24-ig nem zárható le az ügylet.
A megállapodás szerint a Jetblue 69 millió dollár bánatpénzt fizet a Spiritnek.
Mindkét légitársaság kijelentette, hogy önállóan is versenyképesek maradnak, és képesek lesznek visszatérni a nyereséges működéshez.
Bár a kereslet erős fellendülésének köszönhetően a Spirit az utóbbi időszakban jól teljesített, a légitársaság jelentős adósságállománnyal rendelkezik, pénzügyi nehézségei miatt felmerült egy esetleges csődhelyzet, és egyes elemzők szerint akár a felszámolás lehetősége is.
A 2022-ben bejelentett 3,8 milliárd dolláros felvásárlással az Egyesült Államok 5. legnagyobb légitársasága jött volna létre, ám az USA igazságügyi minisztériuma jelezte, hogy az egyesülés káros hatással lett volna a piaci versenyre és az ügyfelekre nézve, mivel a jegyárak emelkedését és útvonalak megszüntetését okozta volna.
A Spirit Airlinest előzőleg a szintén ultrafapados Frontier akarta felvásárolni, de hosszas huzavona és az ajánlatok felsrófolása után végül a Jetblue mellett döntöttek a részvényesek.