Átlagosan 31 perc 36 másodperces késéssel indultak a Wizz Air járatai a brit repülőterekről 2023-ban, ezzel a harmadik egymást követő évben érdemelte ki a legtöbbet késő légitársaság címet a fapados.

Az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatóságának (CAA) elemzése szerint a második a Turkish Airlines lett 28 perc 36 másodperc, harmadik a TUI 28 perc 24 másodperc, negyedik az Air India 28 perc 12 másodperc, ötödik pedig a Pegasus Airlines 25 perc 06 másodperc átlagos késéssel – írta a BBC.

Az ír Emerald Airlines volt a legpontosabb légitársaság, átlagos késése mindössze 13 perc 6 másodperc volt, míg a Virgin Atlantic 13 perc 42 másodperccel a második helyen végzett.

A Wizz Air már a harmadik egymást követő évben érte el a legrosszabb helyezést a brit járatok késése tekintetében.

A hatóság kimutatása a brit repülőterekről induló több mint 2500 menetrend szerinti és charterjáratra terjed ki, a törölteket nem vették figyelembe.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Wizz Air szóvivője a BBC-nek elismerte, hogy van még tennivaló ezen a téren, de hozzátette, hogy a légitársaság jelentős javulást ért el a korábbi évekhez képest.

Fotó: AIRportal.hu

A járvány utáni újrainduláskor, 2022-ben, mint minden európai légitársaság, a Wizz Air is rendkívüli működési kihívásokkal szembesült, amelyeket főként a külső környezet okozott – tette hozzá. A cég azóta több mint 90 millió fontot fektetett be a működés stabilizálása, a késések számának csökkentése és az ügyfelek számára jobb élmény biztosítása érdekében – hangsúlyozta a szóvivő.

Dale Keller, a légitársaságokat képviselő brit Board of Airline Representatives vezérigazgatója kiemelte, hogy a pontosság az idei évben exponenciálisan javult. Az elmúlt időszakban sok késést a légitársaságok által nem befolyásolható tényezők okoztak, mint például a légiforgalmi irányítás zavarai, beleértve a franciaországi sztrájkokat és a brit Nemzeti Légiforgalmi Szolgálat (NATS) tavaly augusztusi összeomlását, amely miatt az egész Egyesült Királyságban földre kényszerültek a járatok.

A BBC ugyanakkor hozzáteszi, hogy a légitársaságok viteldíjai a magasabb üzemanyagköltségek és a zöld adók miatt emelkedtek, ennek ellenére általánosan még mindig rosszak a pontossági mutatók.