München után valószínűleg a frankfurti piacra is belép a Eurowings, bár konkrét időpont még nincs, a szándék megvan egy Lufthansa-illetékes szerint. A reptérüzemeltető növelné a fapados forgalom részarányát, ezzel együtt pedig a gazdag arab légitársaságok kegyét is keresik: áttervezik az épülő 3-as terminált, hogy több luxusváró kerülhessen bele.
Nem szeretne tovább bővülni a Eurowings
A harmadik legnagyobb diszkont lenne az Eurowings
„Valamikor a Eurowings is repülni fog Frankfurtba” – mondta a Lufthansa-leánycégről az anyavállalat egyik vezetője. Harry Hohmeister az aero.de cikke szerint ezt egy frankfurti szakmai rendezvényen jelentette ki, hozzátéve, hogy ez az utasok igényeire adott válasz, nem pedig a konkurencia megjelenése miatt történhet meg.
Ismert, a Ryanair nemrég úgy döntött, hogy jövő tavasztól két gépet állomásoztat a legnagyobb Lufthansa-központban, a frankfurti reptéren.
Hohmeister szerint itt is van igény direkt céljáratokra, amelyek nem a Lufthansa hosszú távú útvonalaira hozzák az átszállókat. Ilyen például a Kréta szigetén található Iráklió: ha ehhez hasonló járatokat költséghatékonyabban lehet a Eurowings égisze alatt üzemeltetni, meg fogják tenni.
Eddig a Lufthansa-csoport távol tartotta a fapados leánycégét a nagy központjaitól, Münchentől és Frankfurttól. Ám a közelmúltban úgy döntöttek, hogy a bajor fővárosban bázist nyit a Eurowings, mivel ott megjelent a Transavia, az Air France-KLM fapados cége.
A frankfurti repülőtér eközben benyújtotta a 2017-től tervezett díjstruktúráját, amelyben kedvezményeket adna a halkabb repülőgépekre, az új légitársaságoknak és új célállomásokra.
Ennek jegyében kapna kedvezményt a Ryanair is – amelyet azonban élesen kritizált a Lufthansa-csoport és a nyaralójáratokat üzemeltető Condor is.
Bár rekordnyereséget, több mint 400 millió eurós profitot vár az idei évre a reptérüzemeltető – főképp a külföldi érdekeltségeinek köszönhetően -, gondot jelent, hogy a hagyományos, nagy légitársaságok alig bővülnek, írja az aero.de másik cikke.
Ezért a Fraport a fapados forgalom bővítését tűzte ki egyik céljának: a jelenlegi 4 százalékos részarányt 10 százalékra emelnék.
Ehhez szükséges az infrastruktúra fejlesztése, a folyamatok egyszerűsítése, mivel a reptér meglehetősen széttöredezett, bonyolult működésű az aero.de cikke szerint.
Később lesz kész a 3-as terminál
A korábbi katonai zóna helyén már javában zajlik a frankfurti 3-as terminál építése. Még csak az alapoknál tartanak, de a leendő utascsarnok előtt repülőgép-állóhelyeket már átadtak, mert helyhiánnyal küzd az üzemeltető.
Az aero.de hírt adott arról, hogy az eredetileg elképzeltnél várhatóan egy évvel később, 2023-ban adják csak át az új épületegyüttest.
Első ütemben két móló épül, és az automata minimetrót is meghosszabbítják idáig az 1-es és 2-es terminál felől. Végső kiépítettségében 14 millió utast tud majd kiszolgálni a terminál.
A mostani áttervezésre főképp a három nagy arab légitársaság, az Emirates, az Etihad és a Qatar Airways igényei miatt van szükség: plusz egy szintet alakítanak ki a csarnokban.
Ennek köszönhetően kétszer akkora területen lehetnek első- és business-osztályú várók a reptéren, mint azt eredetileg gondolták. Az áttervezés és a további építkezés miatt elképzelhető, hogy a 3 milliárd eurós költségkeretet is túl fogják lépni.
A német portál cikke szerint mivel a „törzsvendégek”, a Lufthansa és a Condor alig bővíti forgalmát Frankfurtban, az üzemeltető új lehetőségek után kénytelen nézni. Az idén októberben 0,3 százalékkal visszaesett a reptér forgalma az előző év azonos időszakához képest, és megtörténhet, hogy hosszú idő után ismét kevesebb utast kezel majd Frankfurt az idén, mint tavaly.