A jogerős bírósági határozat szerint a Monarch Airlines mégis eladhatja a slotjait, mivel a brit igazságszolgáltatás úgy döntött: rendelkezhetnek felette. Az IATA kiakadt a döntésen.
Az ATW Online szerint a brit fellebbviteli bíróság helyt adott a Monarch Airlines-t annak október 2-i csődje óta irányító KPMG embereinek abban, hogy a légitársaságot illetik azok a résidőt, amelyeket korábban birtokolt, bár felhasználni nem tudta őket. Ezzel elhárult az akadály az értékesítés elől, ezzel a Monarch felszámolása során ennyivel több vagyonelemet lehet értékesíteni, és a befolyó pénzből a hitelezőket kifizetni. A döntés a Monarch lutoni és gatwicki slotjait érinti, ezek nagyjából 80 millió dollárt érhetnek.
A legnagyobb hitelező a Greybull Capital, és – ahogy mindig – az utasok, de ők hátrébb vannak a sorban, egyáltalán nem biztos tehát, hogy minden utast kártalanítani tudnak, ahogy ez az airberlin esetében is kétséges még.
A KPMG eredetileg azért ment a bíróságra, hogy az állapítsa meg: kinek a tulajdonát képezik a leszállási jogok, amelyeket nem használtak fel. Első fokon a bíróság azt mondta ki, hogy a fel nem használt résidőket egy közös kosárba kell helyezni, és azokat az Airport Coordination Ltd. nevű cég adja el.
A sotok elosztását végző ACL korábban úgy foglalt állást, hogy egy olyan légitársaság nem kaphat résidőt, amelyiknek se pilótája, sem üzemelési engedélye nincs, így a Monarch sem kaphatná meg a következő hónapokra szóló slotokat, ez ezzel ellentétes döntés pedig precedenst jelenthet a jövőre nézve, de a bíróság döntését elfogadják.
Ugyanezen a véleményen van a nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, amely a Twitteren fakadt ki. Mint írták, a döntés szembe megy az eddigi slotkezelési gyakorlattal, egy joghézagot használtak ki, és alapvetően nem olyan légitársaságoknak adnak résidőket, amely már nem üzemel, és nem is fog, a résidőkkel csak az eladható vagyont akarják gyarapítani.
A slotokra már korábban bejelentkezett az International Airlines Group, az easyJet és a Wizz Air is.