A szingapúri légikikötő új utascsarnoka új korszakot nyit az üzemeltető szándéka szerint, és jelentősen megnöveli a világ egyik legforgalmasabb repterének kapacitását.

Az eredetileg 2013-ban bejelentett, de a világjárvány miatt két évre felfüggesztett projektet a szingapúri Közlekedési Minisztérium és Polgári Légiközlekedési Hatóság, valamint a Changi Airport Group (CAG) közösen valósítja meg.

A leendő terminált a világjárvány alatt szerzett tapasztalatok alapján a modularitás, a fenntarthatóság és a rugalmas üzemeltetés érdekében újratervezék. Az épületkomplexum szükség esetén szétválasztható és így külön működtethető egységekkel, érintésmentes rendszerekkel és megerősített szellőzéssel rendelkezik majd.

A repülőtér 2024-ben közel 68,4 millió utast kezelt és 170 úti célt tett elérhetővé.

Az új terminál a következő évtized közepére készül el, első fázisában évi 50 millió utas kezelésére lesz képes, és a Singapore Airlines-csoport új központjaként működik majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Changi Airport

A több mint ezer hektáros területen zajló fejlesztés részeként megvalósuló terminál közvetlen összeköttetést kap a város földalatti hálózatával, busz- és vasútvonalakkal, valamint a közeli Tanah Merah kompterminállal is.

A terminál „Green Mark Platinum” minősítésű, energiahatékony épület lesz, amely akár éves szinten 20 000 darab négyszobás lakás energiaigényét megtermelni képes napelemrendszerrel rendelkezik, emellett felkészítik az alternatív üzemanyagok kezelésére is.

Az új komplexum a legkorszerűbb technológiákat is integrálja: AI-alapú logisztikai megoldások, poggyászrobotok, prediktív videoanalitika és adatvezérelt rendszer segítik az üzemeltetést. A projekt a helyi innováció ösztönzésére is szolgál, új munkahelyeket teremtve a digitális gazdaságban.

Forrás: Changi Airport

A T5 a Changi repülőtér pozícióját erősíti majd az ázsiai–csendes-óceáni térség vezető légi csomópontjaként, miközben új közösségi és városi funkciókat is kínál a Changi East Urban District révén.

Az új terminálnak helyet adó Changi East területet úgy tervezték, hogy ellenálljon a szélsőséges időjárási és éghajlatváltozási hatásoknak. A repülőtér a tengerszint feletti 5,5 méteres magasságban helyezkedik el, a vízelvezető rendszere a tengerszint emelkedése és intenzív esőzés esetén is képes hatékonyan kezelni a csapadékot.