Az Alaska Airlines a Boeingnek adta el a vészkijáratot lefedő panel kiszakadása miatti balesetben érintett Boeing 737 MAX 9-es gépét.
A Boeing megerősítette, hogy a január 5-i balesetben érintett, egy évesnél fiatalabb gépet
a gyártó visszavásárolta a légitársaságtól, de a vételárat nem hozták nyilvánosságra.
Az Alaska Airlines megerősítette, hogy a balesetben érintett gép már nem része a flottájának, és hozzátette, hogy egy példányt rendelt a még tanúsítás alatt álló 737 MAX 10 változatból helyette. A repülőgép sorsáról nem árultak el részleteket.
Az Alaska Airlines AS 1282-es számú járatát teljesítő, 2023 októberében átadott, N704AL lajstromjelű Boeing 737 MAX 9-esének szárny mögötti, inaktív vészkijáratát takaró elem a portlandi felszállás után 6-7 perccel, mintegy 5000 méteres magasságban kirepült a helyéről január 5-én. A repülőgép visszafordult és biztonságosan leszállt, a balesetben nem sérült meg senki súlyosan.
A MAX 9 típusváltozat sűrű székezéssel maximálisan 220 utas szállítására képes, ezért szükséges a törzs szárny mögötti részén a mindkét oldalon 1-1 extra vészkijárat. Az ennél kevesebb, maximum 189 férőhelyre tanúsított MAX 9-esek esetében ezeket a vészkijáratokat deaktiválják, azaz helyükre egy fixen rögzített elem kerül, amelyen nincs zárszerkezet, belülről laikus számára nem látható az ajtónyílás.