Október végéig tekinthető meg a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum „Mivel megyünk? Energiamix a közlekedésben” című tárlata, az ott kiállított Antonov An-2-esen, amely az intézmény korábbi épületének tetején állt, mostanra az Aeroplex csapata teljes külső felújítást végzett el, és a belterét is frissítették.
A repülőgép különlegessége, hogy 2004 és 2016 között a korábbi városligeti múzeum tetején állt, és látogatók százezrei mellett a budapestiek számára is emblematikus dísze volt az intézménynek. Noha látszólag nem hagyott nyomot rajta a szabad ég alatt eltöltött idő, az Aeroplex (ACE) felületkarbantartó és kabinbelsős csapata teljes külső felújítást végzett el rajta a múzeum felkérésére.
A munkálatok részeként teljesen új külsőt kapott a gép, a korábbi homokszínű festés helyett hófehér lett. A gép törzséről is eltűnt a Közlekedési Múzeum felirat, helyette egy elegáns piros csík indul a gép orrától az ablakok vonaláig.
Természetesen a múzeum jelenlegi arculata szerinti jelölések is felkerültek a gép különböző részeire, akárcsak az Aeroplex jól ismert ACE-logója.
A szakemberek egy eredeti Antonov emblémát is elhelyeztek a függőleges vezérsíkon, a magyar zászló mellett, ami az oldalkormányon található.
A gép belsejében a múzeum restaurátorai végeztek kisebb átalakítást, amit az Aeroplex különböző anyagokkal és eszközökkel segített. A kabin a külső burkolathoz hasonlóan fehér lett, illetve bekerült egy sor utasülés. A korábban teljesen üres pilótafülkében is újra helyet lehet foglalni – az erre szolgáló székek szintén az ACE műhelyeiben készültek.
Demény Árpád, az Aeroplex ügyvezető igazgatója az együttműködéssel kapcsolatban elmondta: „Megtisztelő volt a felkérés számunkra, hogy részt vehettünk a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum új kiállításának előkészítésében. Az Aeroplexnél fontos feladatunknak tekintjük a hazai légi ipar népszerűsítését, amelynek része a repüléstörténeti műemlékek ápolása is. Az An-2-es esztétikai felújítását is olyan gondossággal végeztük, mint a hangárainkban megforduló repülőgépek karbantartását, így biztos vagyok benne, hogy még sokáig az ékessége maradhat a Múzeum által szervezett kiállításoknak.”
Az Ancsa becenéven ismert Antonov An-2-es a repülőgépipar egyik legszélesebb körben alkalmazott típusa, több mint 18 ezret gyártották közel 60 éven át, Magyarországon is számos példány repül a mai napig. A kétfedeles repülőgépet sokféle célra használták és használják a mezőgazdaságtól a sétarepülésen át az ejtőernyőzésig, sőt több országban katonai célokra is. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum időszaki tárlatának részeként számos más különleges járművel együtt tekinthető meg az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában.