Fellebbez az írországi Ryanair a fővárosi kormányhivatal 100 milliós bírsága ellen, és nagy valószínűséggel a magyar hátterű Wizz Air sem fogadja el a rá kiszabott 25 milliós büntetést értesült a Világgazdaság.

Hivatalosan október 10-ig élhetnek fellebbezési jogukkal a megbírságolt diszkont légitársaságok – közölte a Világgazdasággal Budapest Főváros Kormányhivatala (BFK).

Ezután az első fokon eljáró BFK döntése jogerőre emelkedik, az érintett Ryanair és Wizz Air fapados szolgáltatónak október 25-ig fizetnie kell.

Ha azonban fellebbeznek, másodfokon a Pest Megyei Kormányhivatal jár el, és ezzel párhuzamosan felfüggesztik a bírság megfizettetését is.

Szinte biztos, hogy az utóbbi forgatókönyv valósul meg. A Ryanair a lap megkeresésére közölte, hogy mivel erősen vitatják a kormányhivatal álláspontját, utasították az ügyvédeiket, hogy fellebbezzék meg a döntést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A lap úgy tudja, hogy a Wizz Air is hasonló lépésre szánhatja rá magát, legalábbis a légitársaság korábbi közléséből erre következtet.

Amint arról korábban az AIRportal.hu is beszámolt, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt összesen 125 millió forint bírságot szabott ki Budapest Főváros Kormányhivatala a Ryanair és Wizz Air diszkont légitársaságokra. A nem jogerős, elsőfokú ítélet ellen a légitársaságok fellebbezhetnek. Az ír Ryanairt 100 millió, a magyar hátterű Wizz Airt 25 millió forint bírság megfizetésére kötelezték.

Ryanairt a két, Las Palmas-i járat miatt büntették meg, egyik esetben a célállomáson tudatták az utasokkal, hogy a gép pár utas csomagját Budapesten hagyta, a másik esetben pedig még Budapesten túlsúlyra hivatkozva tudatták az utasokkal, hogy nem minden csomagot tudnak elvinni, aki nem akar a feladott poggyásza nélkül utazni, az szálljon le.

A Wizz Air a hírre reagálva akkor azt közölte lapunkkal, hogy vizsgálják a döntést, de a jogerős határozat megszületéséig érdemben nem kommentálják azt. Közölték továbbá: a Wizz Air szerint a 2018. augusztus 2-án történt események a légitársaságon kívül álló okokból következtek be, ezzel együtt a Wizz Air és partnerei a vonatkozó törvények és szabályozásoknak megfelelően minden lehetséges lépést megtettek a minél gördülékenyebb működés érdekében.