Egy utas telefonjának leszállás előtti kigyulladásáról készült jelentésben a balesetvizsgálók azt írták, hogy a személyzet gyorsan és példásan megoldotta a helyzetet, a többi légitársaságnak is javasolják, hogy tartsanak tűzálló kesztyűket a fedélzeten.
Az érintett esemény még 2022. júniusában történt a Wizz Air Bergenbe tartó járatát teljesítő, HA-LWZ lajstromjelű Airbus A320-asán, a Flightglobal által szemlézett jelentés szerint.
Amikor a repülőgép megkezdte a süllyedést célreptérre, a kabin elülső részében egy utas mobiltelefonjának lítium-ion akkumulátora kigyulladt.
A légiutas-kísérők a norvég hatóság vizsgálata szerint haladéktalanul magukhoz vették a fedélzeti tűzesetek kezelésére szolgáló készletet, kézi halon tűzoltó készülékekkel, tűzálló kesztyűkkel, légzőkészülékkel valamint vízzel felszerelkezve siettek az utas segítségére.
A kigyulladt telefont vízzel hűtötték le, így a tűz és a füst megszűnt, majd egy fémtartályban helyezték el, amelyet vízzel töltötték fel, majd azt az egyik hátsó mellékhelyiségbe vitték, ahol a repülés hátralévő részében megfigyelés alatt tartották.
Mindeközben a helyzetről a pilótákat is tájékoztatták, akik vészhelyzetet jelentettek. A repülőgép később biztonságosan leszállt, csak a telefon tulajdonosa szenvedett kisebb égési sérüléseket.
A jelentés kiemeli, hogy a személyzet gyorsan és példásan oldotta meg a helyzetet, a védőkesztyűk segítségével késedelem nélkül kezelni tudták a túlhevült és kigyulladt készüléket.
Bár a vizsgálat nem tett konkrét biztonsági ajánlásokat, a norvég hatóság azt tanácsolja az üzemeltetőknek, hogy mind az utastérben, mind a pilótafülkében helyezzenek el könnyen hozzáférhető tűzálló kesztyűket, és a személyzetet rendszeresen részesítsék lítiumakkumulátorok túlmelegedése vagy kigyulladása eseteire vonatkozó képzésben.
Kisfilm a Wizz Air budapesti képzési központjáról David Coultharddal