Nyilvánosságra hozta az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Bizottság (ATSB) a 2014 márciusában eltűnt MH370-es járattal kapcsolatos végső jelentését, bár abban semmilyen érdemleges megállapítás nem szerepel.

A bizottság honlapján publikált jelentésben leírták, hogy a gép 2014. március 8-án tűnt el a radarokról 12 fő hajózó személyzettel 227 utassal a fedélzetén. A 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es Kuala Lumpur-ból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, a repülőgép összes kommunikációs rendszerét és transzponderét lekapcsolták.

A repülés 38. percétől semmilyen jelet nem bocsátott ki magából a gép, de egyéb adatokból kiderült, hogy a gép további hét órát töltött a levegőben, legutolsó ismert pozíciója Szumátra szigetének északi csücske volt.

Az eltűnés után a vízfelszíni kutatások 52 napot vettek igénybe, de nem vezettek eredményre. Ezt követően a tengerfenék átvizsgálása következett, több százezer négyzetkilométernyi területet vizsgáltak át, de nem akadtak a gép nyomára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Még 2015-ben, illetve 2016-ban néhány roncsdarabot az afrikai partokra mosott az óceán, amelyekből arra próbáltak következtetni, hogy hol és milyen állapotban csapódhatott az óceánba a Boeing 777-200-as. Ezek segítségével meghatároztak egy területet az Indiai óceánon, ahol a keresését folytatták.

A mélyvízi kutatásokat 2017 januárjában állították le, miután több mint 120 ezer négyzetkilométernyi területet átfésültek, de nyomot nem találtak.

Az ATSB jelentésében hangsúlyozta: felfoghatatlan és társadalmilag is elfogadhatatlan, hogy a XXI. században, amikor naponta 10 millió ember utazik repülővel, nem képesek megtalálni egy szélestörzsű gépet.

Hozzátették: a gép eltűnése miatt szigorították a jeladókra vonatkozó szabályokat, de többet nem tehetnek. Az MH370-es járatával történekre csak akkor adható pontos válasz, ha a gép roncsai előkerülnek.

 

Bár az ausztrál, kínai és maláj kormányok közösen úgy döntöttek, leállítják a keresését, nem sokkal később megkeresését kaptak az érintettek egy Ocean Infinity nevű, mélytengeri kutatásokra szakosodott cégtől. A társaság csak akkor kérne pénzt, ha sikerül nyomára bukkanni az eltűnt repülőgépnek. Állítják, a világ legmodernebb, automata tengerkutató flottájával rendelkeznek. Az ajánlat még augusztusban érkezett, azóta a kutatás nem folytatódott.