A brit média szerint a Malaysian Airlines 370-es járatával történt katasztrófa nem volt más, mint a pilóta öngyilkossága. A roncsok megtalálásáig azonban ezek is csak találgatások maradnak.

Előbb a Sun bulvárlap, majd a The Independent is azt írta ausztrál forrásokra hivatkozva, hogy a nyomozók kiderítették, mi állhat a rejtéjes járateltűnés mögött. Szerintük a pilóta öngyilkosságáról van szó, amely nem példa nélküli, egy évvel később Andreas Lubitz követett el öngyilkosságot azzal, hogy a Germanwings 9525-ös, Barcelona-Düsseldorf járatát az Alpokba vezette.

Az Independent szerint erre a következtetésre vezető biztonsági szakértők jutottak, szerintük Zaharine Amad Shah gondosan megtervezett mindent. A keresést januárban függesztette fel az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hatóság (ATSB), a keresés vezetője, Martin Dolan az Independent szerint a 60 minutes Australia műsorban azt mondta, minden előre meg volt tervezve. Erre utal a gép eltűnése utáni hatodik napon házkutatás során a kapitány otthonából lefoglalt számítógépen tárolt adatokból is – állítja. Azon ugyanis egy szimulátor programban előre megtervezte az eltérítést.

Mielőtt a gép lezuhant volna, a kapitány kihermetizálta a kabint, a nyomáscsökkenés miatt az utasok elájultak, a pilóta oxigénmaszkot használt, így tudta a gépet tovább vezetni – állította Larry Vance kanadai balesetvizsgáló az Independentnek. Arról azonban nincs meggyőződve, hogy teljes kontroll alatt volt-e a Boeing 777-200-as, amikor az óceánba csapódott.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Biztos válaszokat azonban csak a roncs megtalálása után, a bizonyítékok kiértékelésével lehet adni. A keresését az Ocean Infinity most is végzi, a februárban újraindult keresés azonban egyelőre nem vezetett eredményre. Abban szinte mindenki egyetért, hogy emberi beavatkozásra volt szükség, és nem ez a első, hogy Lubitz-féle öngyilkosságot sejtenek egyesek a baleset mögött.

A gép 2014. március 8-án tűnt el a radarokról 12 fő hajózó személyzettel 227 utassal a fedélzetén. A 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es Kuala Lumpur-ból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, a repülőgép összes kommunikációs rendszerét és transzponderét lekapcsolták.