Mindkét hajtóműve meghibásodott a Brussels Airlines Kinshasából Brüsszelbe tartó járatát teljesítő Airbus A330-200-as repülőgépnek december 11-én.

Illusztráció. (Fotó: AIRportal.hu)

A belga baleset kivizsgálók jelentése szerint az SN358-as járatot teljesítő repülőgép egyes számú (bal oldali) Pratt & Whitney PW4168A típusú hajtóműve még Afrika felett hibásodott meg.

Az bal oldali hajtómű a kinshasai felszállás után közel 4,5 órával, FL400-as magasságon (kb. 12 000 méter) állt le, emiatt a személyzet elsőbbséget kért („PAN-PAN”) és Djerbában tervezte megszakítani az utat.

A tunéziai sziget repülőtere felé tartó süllyedés közben végül a pilótáknak sikerült beindítaniuk a hajtóművet, ezért úgy döntöttek, hogy folytatják útjukat a belga fővárosba.

A brüsszeli leszállás előtt mintegy 10 perccel azonban ezúttal a kettes számú hajtómű állt le, majd indult újra magától többször is. A repülőgép ennek ellenére végül két működő hajtóművel biztonságosan leszállt a belga főváros repülőterén.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Aviation Safety Network információi szerint a december 11-i eset óta az OO-SFU lajstromjelű repülőgép a földön vesztegel. A The Aviation Herald kiegészíti ezt annyival, hogy a légitársaság a kongói repülőtéren tankolt tüzelőanyag szennyeződésére gyanakszik.

A történethez érdekes adalék, hogy amint korábban már megírtuk, a légitársaság az idén kezdte meg a flottamodernizációs programját: tíz A330-as gépükből hetet lecserélnek és egységesítik azok hajtóműveinek típusát (Rolls Royce Trent 700).

Az eseményben érintett Pratt & Whitney PW4000 erőforrással felszerelt repülőgépet az eredeti tervek szerint a 2019-2020-as évek folyamán vonnák ki a szolgálatból.