A TAP portugál légitársaság utasai a járatok indulása előtt legkorábban 24, legkésőbb 1 órával licitálhatnak a fennmaradt üzleti osztályú helyekre.

Az első európai légitársaság lett a TAP, amely bevezette az applikáción keresztül történő licitálást járatainak ülőhelyeire, amelynek során az ajánlattevő nem csak a saját, de a többiek ajánlatát is megtekintheti.

A Seat Boost nevű applikációval való együttműködésének köszönhetően a portugál légitársaság utasai a járat indulása előtt legkorábban 24, legkésőbb 1 órával licitálhatnak a fennmaradt üzleti osztályú helyekre.

A licitálás egyik előnye, hogy az „ellenfelek” ajánlata is megtekinthető (forrás: TAP)

A licitálás folyamata egyszerű. Első lépésként le kell tölteni az ingyenes TAP és SeatBoost applikációkat, amelyek Androidon és iOS-en is elérhetőek. Az utasnak ezután csak annyi a dolga, hogy a repülés előtt legkorábban egy nappal nyissa meg a TAP applikációt, írja be a járata adatait, majd tegyen ajánlatot (átirányítják a Seat Boost alkalmazásba). 

A legmagasabb ajánlatot tevő utast az applikáción keresztül értesíti a légitársaság, és automatikusan elküldi a frissített beszállókártyát. Az utasnak ezután már csak az árat kell kifizetnie.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ülőhely-aukciók azon TAP-járatoknál lesznek elérhetők, amelyeken az üzleti osztályán szabad helyek maradnak.

Néhány légitársaság már korábban bevezette az ilyen aukciót, például a Norwegian, a Lufthansa vagy a Virgin Australia. A licitálást azonban általában sokkal korábban lezárják, jellemzően a járat indulását megelőzően 72-24 órával, és az utasok nem láthatják a többi utas ajánlatát, így a TAP igen előnyös megoldást kínál.