Akkora népszerűségnek örvend a vásárlók körében, hogy továbbfejleszti a több mint tízéves, G280-as közepes méretű üzleti repülőgéptípusát a Gulfstream. A gyártó zajcsökkentő technológiákat alkalmaz a típuson, és teljesen megújítja pilótafülkéjét is. 

A forgalmazás 2009-es megkezdése óta a Gulfstream már több mint 200 példányban értékesítette és adta át a vevőknek a G280-ast, de a népszerűsége továbbra is töretlen, így egy friss döntés értelmében jelentősen fejlesztik a típust – nyilatkozta Mark Burns, a Gulfstream elnöke.

Forrás: Wikimedia Commons

Az Ainonline beszámolója szerint a külső LED-világítás és a 360 fokos, a gurulást segítő kamera vagy a Stage 5 zajkibocsátási szabvány szerinti kiegészítő tanúsítás csak a kisebb korszerűsítések között vannak, fő szempont, hogy még évekig megfeleljen az igényeknek.

A nagyobb fejlesztéseket nem egy csomagban, hanem a következő években folyamatosan valósítják meg, és teszik elérhetővé a vevők számára.

Ennek oka, hogy számos rendszert – például a G700-ból átemelni tervezett túlfutás-megelőzőt, leszállás-segítőt – még adaptálni kell a G280-asra. Hasonlóképp, időbe telik még például az új időjárásfigyelő rendszerek, mint a szélnyírás-előrejelző vagy a nagy felbontású, digitális időjárás-radar alkalmazásának előkészítése is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ellenben hamarosan kérhetik a vásárlók a CPDLC-rendszert, amely lehetővé teszi a pilóták és a légiforgalmi irányítók között a szöveges üzenet alapú kommunikációt. Az egyik ilyen rendszer tesztelésében korábban már részt vett a Gulfstream, éppen a G280-assal, így rendelkezésre állnak gyakorlati tapasztalatok a cégnél.

Burns szerint ezekkel a fejlesztésekkel még szélesebb vevőkört vonzhat a G280-as, de pillanatnyilag ezek nélkül is egyre többen érdeklődnek a Gulfstream minden terméke iránt az elnök szerint, mert a koronavírus-járvány miatt egyre többen ismerték fel a magángépes repülés értékeit, aminek 2020 utolsó negyedévétől már mérhető hatása volt.