Harmincöt A350-1000 típusváltozatra szóló megrendelését módosítaná a United Airlines, a kisebb, -900-as verzió iránt érdeklődik, de A330-asokról is szó lehet. A pénzügyi igazgató közölte, hogy érdeklődnek az egyelőre koncepcióként létező, hosszabb törzsű Boeing 737 MAX iránt is.

Az A350-1000 szűzrepülése (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az A350-1000 szűzrepülése (Fotó: AIRportal.hu)

Áttekinti a flottastratégiáját és megrendelési állományát az egyik legnagyobb légitársaság, az amerikai United Airlines.

Az aero.de cikke arról ír, hogy a pénzügyi igazgató, Andrew Levy a Bloombergnek azt mondta: azért fontos a repülőgép rendelések felülvizsgálata, mert a cég pénzügyi mérlegére hosszú távon kihatnak az ilyen döntések.

A harmincöt darab A350-1000-esre vonatkozó szerződést törölné a United, helyette a -900-as verzióból rendelnének, és érdekli őket az A330-as típus is – közölte a pénzügyi igazgató.

Hirdetés

A legnagyobb kéthajtóműves új generációs Airbus nemrég teljesítette szűzfelszállását, eddig 195 darabot adott el belőle az európai gyártó, és a Qatar Airways után a United a második legnagyobb vásárlója.

A Boeing 747-400-asok leváltására rendelte meg az A350-1000-eseket, 2013-ban, listaáron összesen 12,4 milliárdos ügyletről van szó.

Így néz majd ki a United festésében a Boeing 737 MAX 9 (Forrás: Boeing) | © AIRportal.hu

Így néz majd ki a United festésében a Boeing 737 MAX 9 (Forrás: Boeing)

A múlt hónapban a United a hatvanegy darab Boeing 737-700-asra szóló megrendelését függesztette fel, hogy a modernebb és nagyobb MAX 8-ra és MAX 9-re változtassa a szerződést – emlékeztet a német repülős portál a közelmúlt másik, flottát érintő döntésére.

Az új generációs amerikai gépekből egyébként önálló rendeléssel is bír a légitársaság, mintegy száz darabot várnak majd a gyártótól.

Andrew Levy pénzügyi igazgató most azt is elárulta:

Érdeklődik a United az egyelőre csak előzetes koncepcióként létező 737 MAX 10X iránt is.

Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt már, a szárnyaló megrendelésállománnyal rendelkező Airbus A321neo sikerét látva a Boeing lépéskényszerbe került.

Az európai konkurensénél kisebb 737 MAX 9 törzsének meghosszabbításán, vagy egy még nyújtottabb 10-es verzió kifejlesztésén is gondolkodnak. Előbbi 2019-ben készülhetne el, utóbbi pedig, amely az A320neo-típuscsalád CFM-hajtóműveit kaphatná meg, csak 2021-re állhatna szolgálatba.

A United egyébként az idén kétszer is rendelt 737-700-asokat, a Bombardier CSeries ellenében döntött a Boeing gyártmánya mellett. Levy szerint kedvelnék a kanadai repülőt, de nem biztosak abban, hogy az anyacég flottájában volna helye a 100-120 férőhelyes gépeknek.

Hirdetés