Főként kisebb műholdakat hordozó rakéták indítására alakítanák át Korean Air Boeing 747-400-asait, az előzetes becslések szerint így olcsóbban és időjárástól függetlenül lehetne az eszközöket az űrbe juttatni.

A légitársaság tájékoztatása alapján az Airwaysmag írt arról, hogy a közelmúltban kezdődött el a projekt tervezése a Szöuli Nemzeti Egyetem és a légierő bevonásával. Elsősorban a 747-esek képességeit és a kilövéshez használt technológiát tanulmányozzák, de a várható költségeket és az átalakítási lehetőségeket is.

Jelenleg a Naro Űrközpontból tud az ország műholdakat indítani, az ügy azért lett most aktuális, mert lejárt az Egyesült Államokkal korábban kötött szerződés, amelyben korlátozták a ballisztikus rakéták hatótávját.

Illusztráció, a Korean Air egyik Boeing 747-8F repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu)

A légitársaság szerint a rakéták repülőről való indításával nemcsak a földrajzi korlátokat lehetne áttörni, hiszen Észak-Korea miatt csak dél felé történhetnek ilyenek, de 39 ezer láb magasságban az időjárástól is független lehetne a folyamat.

Az ország ezzel megspórolhatja az indítóállások építési és karbantartási költségeit is, sőt, más országok számára is értékesítheti a kapacitást, így a piacról is tudna bevételt szerezni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Legutóbb a Virgin Orbit használt ilyen technológiát, a Cosmic Girl nevű Jumbóról lőtték ki a rakétát, amely műholdat juttatott Föld körüli pályára. Ugyanis a Boeing 747-eseknek a bal szárny alatt van egy rögzítési pontjuk, amelyet kereskedelmi forgalomban nem szoktak használni, mivel rendkívüli szállítási feladatra, plusz egy hajtóműnek van kialakítva.

Arról egyelőre nem tudni, hogy hány Korean Air 747-400-ast alakíthat át, jelenleg a flottában négy ilyen gép van, mindegyik áruszállító verzió, átlagos életkoruk közel 16 év.