Az Aeroplex idén is részt vett a kontinens legnagyobb repülőgép-karbantartási rendezvényén, a Londonban megrendezett MRO Europe expón: az eredményekről és a tapasztalatokról Demény Árpád ügyvezető igazgató adott villáminterjút az AIRportal.hu-nak.

Miért tartja fontosnak az Aeroplex a hangsúlyos megjelenést és részvételt az ilyen és hasonló szakmai rendezvényeken?

Az MRO Europe kontinensünk légiiparának, karbantartási piacának legnagyobb eseménye. Ez egy olyan rendezvény, amelyen szó szerint mindenki ott van, aki számít. Az Aeroplex sokadik éve veszt részt kiállítóként, de a standunk sokkal inkább hasonlít egy tárgyalóközponthoz, ahol szinte minden pillanatban legalább 2-3 megbeszélést folytatunk egyidejűleg.

Nemcsak az a célunk, hogy látszódjunk, hanem üzletet kötni megyünk, ilyenkor már a következő karbantartási szezonra, vagy akár azon túlra is megkötjük a megállapodásokat.

Demény Árpád Szilárd, az Aeroplex Közép-Európai Kft. ügyvezetője. (Fotó: Aeroplex)

Nem sok olyan rendezvény van, amin ennyire számít a jelenlét, ilyen például a „kistestvér”, az MRO BEER (Baltic and Eastern European Region), ezen szintén jelen vagyunk minden évben. Vannak tematikus, az iparág egyes szegmenseire fókuszáló rendezvények, mint a hajtóművek és azok alkatrészeire fókuszáló kiállítás, az AeroEngines, amelyen idén először vettünk részt kiállítóként.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A jövőben más kontinensek MRO-rendezvényein is meg fogunk jelenni, ahogy bővülnek azon szolgáltatásaink, amelyeknek Európán túl is van piaca, mint a berendezéskarbantartás, vagy a képzések.

Az idei MRO Europe-on az Aeroplex mely üzletágainak és szakterületeinek bemutatása kapta a legnagyobb hangsúlyt?

Hagyományosan a hangár- és a forgalmi karbantartás, valamint a berendezésjavítás kapják a legnagyobb szerepet, utóbbira idén kiemelt hangsúlyt helyeztünk.

Ugyanis a repülőgépes alkatrészek, berendezések karbantartásának egyre nagyobb a jelentősége az Aeroplex portfóliójában, köszönhetően annak, hogy az egy éve átadott maglódi Berendezéskarbantartó Központunkkal ebben a szegmensben is felkerültünk az európai térképre. Olyan piaci lehetőséget látunk itt, amely a következő évek növekedésének a motorja lesz az Aeroplexnél.

Mekkora érdeklődést tapasztaltak az Aeroplex iránt a potenciális ügyfelek részéről? Mik a kilátásaik a következő karbantartási szezonra?

Hetedik éve járok az MRO Europe-ra, de még soha nem tapasztaltam ilyen figyelmet, mint amit idén kapott az Aeroplex. Jó érzés, hogy megbecsült tagjai vagyunk az európai légiiparnak. A standunkhoz látogató ügyfelek, akikkel az előre megbeszélt tárgyalásokat lefolytatjuk, mára az üzletkötők helyett a felsőszintű vezetőikkel érkeznek. Ezek a találkozók pedig nemcsak a tárgyalásról szólnak, hanem a végén kezet is fogunk a következő szezonra.

B-J: Demény Árpád – ügyvezető, Székely György – értékesítési és üzletfejlesztési menedzser, Bóta Kornél – beszerzési és logisztikai igazgató, Hortobágyi Ferenc – berendezés karbantartási üzletágvezető, Gál-Semegi Veronika – senior készletgazdálkodó, Szarka Gábor – AOG és koordinátori csoportvezető, Szemán Illés – üzletfejlesztési Igazgató, Jaczkovits Miklós – stratégiai beszerzési csoportvezető (Fotó: Aeroplex)

Az Aeroplex elérte azt a szintet, hogy már partnerségeket is kötünk más európai szereplőkkel. A berendezéskarbantartási üzletünk az MRO Europe rendezvényen véglegesített két komoly partnerségi megállapodást, amelyből az egyik szerződést ott helyben írtuk alá, a másiknál pedig mostanra az aláírás előtt állunk. Ezek az együttműködések elengedhetetlenek abban, hogy mind volumenben, mind tágabb régiós jelenlétben is felvegyük a versenyt a legnagyobb szolgáltatókkal.

Az Aeroplex utóbbi évben jelentős bővülésnek indult berendezéskarbantartási üzletága számára mely területeken lát perspektívát és további fejlődési lehetőséget a kiállítás tapasztalatai alapján?

A már említett Berendezéskarbantartó Központunk három termékcsoport köré épült: kerék és fékagy, kompozit szerkezeti elemek és hajtóműalkatrészek javítása. A választásunk nem véletlenül esett ezekre a tevékenységekre, azóta is kizárólag pozitív megerősítést kaptunk, hogy jó úton indultunk el, mert nagy igény van erre a piacon. Ezért bővítjük folyamatosan a portfóliónkat ezeken a termékcsoportokon belül.

A másik irány, amin elindultunk, a kiterjedt partnerhálózat építése. Az együttműködések kiterjednek technológiai támogatásra, know-how megosztásra és arra is, hogy a partnerrel közösen egy nagyobb tenderen elinduljunk. Ez teszi lehetővé, hogy megjelenjünk és tényezők legyünk olyan piacokon is, amelyek eddig számunkra elérhetetlenek voltak.

A tárgyalások és az expón általánosságban szerzett tapasztalatok alapján miként látja a repülőgépipar, a repülőgép-karbantartás helyzetét, illetve jövőjét Európában és a régiónkban?

Az MRO új lehetőségek előtt előtt áll, már meg is kezdődött a nagy növekedési hullám, amely a covid utáni légiközlekedési fellendülés hatása. A piac legnagyobb rizikója és szűk keresztmetszete pedig a szakemberállományban tapasztalható hiány.

Egész Európában ezzel küzdenek, ez a növekedés gátja nemcsak az MRO-ban, hanem a lékiközlekedés többi szegmensében is. Ezért is tettük az Aeroplexnél a stratégiánk egyik alappillérévé az utánpótlásképzést.