Nagybevásárlást tartott az amerikai Silver Airways, 50 darab ATR-re írtak alá szándéknyilatkozatot, az új gépekkel a Saabokat váltják majd a flottában.

A Fort-Lauderdale-i székhelyű regionális társaság honlapján közöltek szerint az 50 darab gép listaáron számolt értéke 1,1 milliárd dollár. A társaság a kisebb és a nagyobb verzióból is rendelt: 20 darab érkezik a 46-50 üléses 42-600-ból, de ezeket opció szerint a nagyobb, 72-600-asra is konvertálhatják.

Az első repülőgépek még ebben az évben megérkeznek, a tervek szerint az utolsó negyedévben négy új ATR 42-600-as áll majd szolgálatba a társaságnál. Az első 20 gép várhatóan 2020 első negyedévéig megérkezik Fort-Lauderdale-be. Az ATR-eket 46 székes, 2-2-es elrendezéssel kérte a Silver Airways, a széksorok közti távolság 32 hüvelyk (81,2 cm) lesz.

Az új gépeket teljes egészében a már meglévő, 21 darab Saab340B Plus flotta lecserélésére szánják. Arról egyelőre nincsenek információk, hogy a fennmaradó 30 gépes flotta lehívása mikor és milyen feltételek mentén válik lehetségessé.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A francia-olasz ATR-nek nagy siker a Silver Airways megrendelése, mivel ez lesz az első észak-amerikai légitársaság, aki az európai gyártó turboprop típusát választotta. A hajózó személyzet kiképzése az ATR új központjában, Miamiban lesz.

Ezzel együtt a Silver jelentős fejlesztéseket is kilátásba helyezett, dél-keleti, illetve Karib-térségi útvonalakon szeretnének új járatokat indítani. Ehhez a géprendeléssel egyidejűleg bejelentették, hogy tárgyalásokat kezdtek egy San Juan-i légicéggel, a Seabornnal egy esetleges együttműködésről, esetleg összeolvadásról.

Mindezek mellé a társaság vezetésében is változtatásokat eszközöltek: Sami Teittinen vezérigazgatót Steven Rossum váltja majd a székben, aki korábban a DHL Airwaysnél és az Ait Trannal is dolgozott már.

A 2011 decembere óta működő légitársaság 18 célállomásra üzemeltet menetrend szerinti járatokat, ebből 8 a Bahamákra közlekedik, ezzel a legnagyobb amerikai légicég a helyi piacon.