Négy éven belül, 2020-ig az Airbus túlszárnyalná gépátadásban amerikai ellenfelét, a Boeinget. A tendencia ugyanis évek óta az, hogy az Airbus több gépre kap rendelést, de a Boeing többet ad át az ügyfeleknek.

Fotó: Airbus Industries | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus Industries

Fabrice Brégier, az Airbus vezérigazgatója a Reuters szerint a német Die Weltnek adott interjújában beszélt erről a tervről. A lapnak nem is feltételes, hanem kijelentő módban beszélt erről a vezető. Ugyanakkor a Boeing 2012-óta vezeti a gépátadási statiszikákat, tavaly 762 gép került az üzemeltetőkhöz, míg a toulouse-i üzemet 635 gép hagyta el.

Nem meglepő módon az Airbus az A320neo és az A350-es gyártásának felpörgetésében látja a lépés sikerességét. Ez a két modell ugyanis most jóval a korábban tervezett ráta alatt készül főként beszállítói problémák miatt.

Az A320neóból azért nem tudnak eleget gyártani, mert a Pratt & Whitney – bár úgy hírlik, megoldotta a hajtóművek indításával kapcsolatos mizériákat – mégsem tud elég hajtóművet gyártani. Az Airbus emiatt a Spirit gépeit leszámítva csak CFM hajtóműves A320neót tudott átadni az utóbbi időben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A350-essel kapcsolatban korábban kabinberendezési problémák voltak: a beszállítók kapacitáshiánya miatt nem volt elég alkatrész, amivel a kabinokat berendezték volna, egyebek közt a mosdókat szállító cég sem tudott rendesen teljesíteni.

A korábbi tervek szerint ebben az évben ötven darab A350-est kellene átadni, de eddig összesen nem adták át ennyit, 41 van forgalomban, ebből ebben az évben 26-ot repültek át az üzemeltetők.

Idénre az Airbus 650 átadott repülővel számol, 2,3 százalékkal többel, mint tavaly. Szeptember végéig a gyártó adatai szerint 462 gép hagyta el a gyártósorokat.