A következő években, 2025-ig 237 millió euróból fejlesztik a tömegközlekedési csomópontot az amszterdami Schiphol reptéren, a kapacitások bővítése mellett logikusabbá teszik az egyes járatokhoz vezető útvonalakat is. A fejlesztésbe a légikikötő üzemeltetője mellett a holland közlekedési minisztérium és a városi közlekedési vállalatok is bekapcsolódnak.

Első lépésként a reptér saját vasútállomását alakítják át jelentősen a könnyebb eligazodás és a kapacitások növelése jegyében, több ki- és bejutási lehetőség lesz például a peronokra közvetlenül az utasforgalmi terminálról, és nagyobb terek a Schiphol Plaza nevű központi csarnokban, ahol üzletek is működnek.

Saját autóbusz-állomást is kap a vasútállomás, közvetlen gyalogos eljutási lehetőséggel a peronokhoz, amint ez a modern intermodális csomópontoknál számos helyen megszokott a nagyvárosok fontosabb átszálló-központjaiban. Emellett javítanak az utasforgalom elosztásán a csúcsforgalmi időszakok alatt, és ennek figyelembe vételével is korrigálják a vasúti menetrendet.

2023-tól kezdődően pedig az NS vasúttársaság elindítja Airport Sprinter járatát a Schiphol/Hoofddorp állomás és a városi főpályaudvar között.

A közbenső megállók nélkül közlekedő expresszvonatok kifejezetten a külföldről érkező, sokszor nehezebben tájékozódó utasok igényeire szabva, hét és fél percenként indulnak majd mindig ugyanarról a peronról.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Amszterdam-Schiphol repülőtere. (Fotó: Schiphol Airport)

A terveket november 20-án jóvá is hagyta a többéves közlekedésfejlesztési programot felügyelő bizottság, amelyben minden résztvevő, és anyagi támogatóként a kormányzat delegáltjai is helyet kaptak. Utóbbi 78,8 millió, a reptér üzemeltetője 69,4 millió, az Amszterdami Közlekedési Bizottság 69,2, míg az NS 20 millió euróval járul hozzá a projekthez.

A tervezési munkákat 2022 elejéig szeretnék lezárni, a kivitelezésnek 2025-ig kellene véget érnie, ezután veheti használatba a létesítményeket a nagyközönség. A létrejött forgalmi kapacitásokkal középtávra terveznek, hosszú távon pedig további fejlesztések szükségességét prognosztizálják az Amszterdamban és agglomerációjában tapasztalható gazdasági növekedéssel összefüggésben bővülő utasforgalom miatt.