A légi forgalom kiszervezését helyezte kilátásba kedden a veszteséges Austrian Airlines (AUA) légitársaság egy olcsóbb bérköltségű leányvállalatba arra az esetre, ha továbbra sem sikerül megállapodni a légi személyzettel a személyzeti kiadások csökkentésének módjáról.

A felügyelőtanács felhatalmazást adott az igazgatóknak arra, hogy előkészítsék a repülőjáratoknak az AUA-hoz tartozó kis regionális légitársaság, a Tyrolean keretein belül való üzemeltetését. Ezzel a Tyrolean mintegy 25 százalékkal olcsóbb kollektív szerződése vonatkozna a pilótákra és az utaskísérőkre.

A tárgyalások végső határidejét március végében jelölték meg. A légi személyzet képviselője közölte, hogy készek az egyeztetések folytatására.

Miközben az egykori osztrák állami légitársaság anyavállalata, a német Lufthansa takarékossági tervet sürget, hétfőn a légi személyzettel folytatott tárgyalások előző fordulója eredménytelenül ért véget.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Stefan Lauer, az AUA felügyelőtanácsának elnöke szerdán Frankfurtban mutatja be a Lufthansának azt az intézkedéscsomagot, amelynek a bérek és juttatások csökkentése is a részét képezi. Az AUA-nak 320 millió euróval kellene csökkentenie kiadásait, ehhez az összeghez még mintegy 35-40 millió eurót nem tudtak előteremteni. Lauer az ülés után közölte azt is, hogy a légitársaságnak tőkeinjekcióra lenne szüksége. Miután nem jött létre a megegyezés az üzemi tanáccsal, egyelőre bizonytalan, hogy a Lufthansa biztosítja-e a szükséges forrásokat – tette hozzá Lauer.

Az AUA-nak azzal is szembe kell néznie, hogy közép-keleti, illetve ázsiai légitársaságok megpróbálják állásajánlatokkal elcsábítani a pilótáit. A sajtóban megjelent találgatások szerint akár 250-300 pilóta is távozhat. Ez a feltételezések szerint nem utolsósorban a végkielégítések miatt érintheti érzékenyen az AUA-t. Az osztrák rádiónak (ORF) nyilatkozó közlekedési szakértő, Kurt Hofmann azonban vitatta, hogy ilyen nagyságrendű lehet az elvándorlás. „Jelenleg sok pilóta keres állást a világon” – mondta. Hofman szerint ugyanakkor a Lufthansa valószínűleg nem hajlandó további kompromisszumokra.

Stefan Lauer kijelentette, nem aggódik a pilóták tömeges távozása miatt, mert már tettek lépéseket a személyzet esetleges pótlása érdekében.

Az AUA évek óta veszteséges, és a vártnál lényegesen lassabban javult a helyzet azóta is, hogy a Lufthansa 2009-ben átvette az osztrák légitársaságot.

Forrás: MTI / Fotó: Austrian Airlines.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!