Nem engedett üzleti osztályon repülni a Thai Airways egy aucklandi nőt és két lányát, mert a cég szerint „túl nagyok”, és nem érik át őket a prémium ülések speciális, légzsákos biztonsági övei.
Az 59 éves Huhana Iripa és két lánya, a 37 éves Tere, valamint a 28 éves Renell Bangkokból szeretett volna Aucklandbe hazarepülni a Thai Airways Boeing 787-9 Dreamlinerrel teljesített járatán, amire az elérhető legmagasabb, üzleti osztályú jegyeket vásárolták meg, személyenként 2650 dollárért.
A reptéren indulás előtt azonban közlésül szerint megalázó procedúrában volt részük: a légitársaság alkalmazottai mérőszalagokkal akartak megbizonyosodni arról, hogy beférnek a lefoglalt székekbe, és a biztonsági öv átéri őket.
A procedúra horrorisztikus volt, diszkriminálták a családot a testi adottságai miatt – nyilatkozta Huhana az NZHeraldnak.
Szerinte totális megszégyenítésben volt részük az összes többi utas szeme láttára, majd közölte velük az üzleti osztály beszállítását intéző munkatárs, hogy nem repülhetnek. Az anya szerint ezután öt alkalmazott az anyanyelvükön, számukra nem érthetően kezdett beszélgetni, de ujjal mutogattak rájuk, „mintha bűnt követtek volna el”. Ezután minden tiltakozásuk ellenére áthelyezték őket a turista osztályra.
A szociális munkásként dolgozó Huhana Iripa lányai támogatására utazott az ázsiai nagyvárosba, akik súlycsökkentő orvosi beavatkozáson vettek részt. Az odaúton, Aucklandből Bangkokba turista osztályra szólt a jegyük, minden simán ment, bele sem mertek gondolni, hogy pont a prémium kategóriás ülőhelyeknél lesz probléma.
Ugyanakkor nem ez az első, hogy botrány van a Thai Airways súlyfelesleggel küzdő utasai körül, 2018-ban több hasonló eset is történt, amikor az újonnan beszerzett 787-esek üzleti osztályán nem utazhattak az átlagnál nagyobb derékmérettel rendelkező utasok.
A prémium ülések biztonsági öveiben ugyanis légzsákok vannak elhelyezve, amelyek 56 hüvelyk (142 cm) feletti derékméretnél nem tudnak megfelelően működni vészhelyzetben – olvasható a légitársaság hivatalos indoklásában.
Ez az oka annak, hogy az ilyen utasoknál ez esetben nem lehet a normál biztonsági övekhez készült hosszabbítót alkalmazni. Erről azonban a foglalásnál semmilyen előzetes tájékoztatást nem kapnak az ügyfelek.
A mostani esetnél a panasz bejelentése után 450 dolláros kártérítést, illetve az üzleti és a turista osztályú ülőhelyek közötti árkülönbség visszatérítését ajánlotta fel a légitársaság, ezt azonban az érintettek kevesellték. Ekkor lépett közbe az az utazási iroda, amelyen keresztül a jegyeket foglalta a család, ők már teljes egészében visszatérítették a jegyek árát, és bocsánatot is kértek a kellemetlenségért.