Alternatív megoldásokat keres az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Boeing 727-esek üzemanyag-rendszerével kapcsolatosan felmerült problémákra, és nem veszi át az USA-beli társszervezete direktíváját.
Az EASA mindenképpen alternatív megoldásokat szeretne találni a kiegészítő kerozintartállyal ellátott 727-esek üzemanyagrendszerével kapcsolatos problémára.
A hatóság nem zárja ki, hogy a plusz kockázat valós a módosított példányok esetében, és valóban berobbanhat a tartályban a kerozin a mennyiségmérő rendszer kialakítása miatt, egy esetleges elektromos hiba fellépésekor.
Az európai hatóság szerint ahhoz viszont nem áll rendelkezésre elegendő adat, hogy egyértelműen meg lehessen határozni a kockázati tényezőket és azok mértékét, így arányos intézkedéséket kell alkalmazni – írta meg a Flightglobal.
Az USA hatósága az EASA szerint emellett nem tudta elegendő érvvel alátámasztani a radikális intézkedések szükségességét.
Ezzel bizonyos tekintetben a Boeing mögé állt be az EASA, a gyártó január elején ugyancsak nyilvánosan kritizálta, korábban pedig három ellenérvet is felsorolt az amerikai direktíva ügyében.
Azt nem konkretizálta az európai hatóság, hogy hány gép tartozik a joghatósága alá, de a tervezési dokumentációk pontos áttekintése, további pontos adatok szerzése érdekében nemzetközi együttműködést kezdeményeztek az ügyben.
Az amerikai hatóság jelen állás szerint két megoldást kínál fel az üzemeltetőknek február 4-én életbe lépő direktívájában: vagy deaktiválják, és nem használják többet a kiegészítő tartályokat, vagy át kell alakítani a mérőrendszert. Az intézkedés ugyanakkor keveseket érint, az egyik felfogás szerint csak az országban bejegyzett, kiegészítő tartállyal felszerelt 6 gépet.
A másik értelmezés szerint azonban a világon még aktív összes Boeing 727-esre hatása van az FAA-nek, mint a gyártó ország hatóságának.
A kereskedelmi repülésben ez valószínűleg semmilyen fennakadást nem okoz majd, utasszállító változat már csak magán- és kormánygépként van használatban, és a napi használatban lévő teherszállító példányok száma is elhanyagolható.