Törölte lízingmegállapodásait Ruanda nemzeti légitársasága: a Rwand Air sem Airbus A330-900neo, sem Boeing 737 MAX 8 gépekre nem tart igényt. Eredetileg két-két példányt állított volna forgalomba a cég mindkét típusból, de különböző okok miatt egyik sem érkezett meg a koronavírus-járvány előtt, most meg már nincs rájuk szüksége.

A kelet-afrikai ország légitársasága a régióban viszonylag fejlettnek számít, flottájában Airbus A330-asok, Boeing 737 NG-k, és kisebb regionális repülőgépek teljesítettek szolgálatot a világjárvány kitörése előtt.

Illusztráció, a Rwand Air meglévő A330-asainak egyike (Forrás: Wikimedia Commons)

A további fejlesztés jegyében 2018-ban, bízva a forgalom megszakítás nélküli bővülésében, a légitársaság az Air Lease Corporation lízingcégtől két Airbus A330-900neo, az SMBC Aviation Capital-tól pedig szintén két Boeing 737 MAX 8 repülőgépre kötött megállapodást.

Ezeknek 2019-ben kellett volna megérkezniük, és megkezdeni az üzemelést az Afrikán belüli, valamint a New York JFK-re tervezett járatokon, de különböző okok miatt végül egyik típusból sem kaptak a ruandaiak a koronavírus-járvány előtt.

Ezzel most jól járt a Rwand Air, mert a teljes flottáját hónapokra le kellett állítania a járvány miatt, és még mindig letárolva áll a gépeinek fele.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A megrendelések törlését a CH Aviation szaklapnak Yvonne Makolo vezérigazgató is megerősítette, hozzátéve, hogy a meglévő repülőgépek üzemeltetése is fokozatosan, a járathálózat helyreállításával együtt tér vissza a normális kerékvágásba, de ez még el fog tartani egy ideig, hiába szálltak fel az első járatok már augusztus elején.

A jelenleg aktív flotta mindössze hat gépet számlál, egy-egy A330-300-ast, Bombardier CRJ-900ER-t és Dash 8 Q400-ast, illetve három Boeing 737-800-ast, miközben a földön parkol még ugyanennyi repülőgép, köztük egy A330-200-as is.

A korábbi, nagyívű terjeszkedésről a gazdasági nehézségek miatt teljesen letett a Rwand Air, és befektető partnert keres új hosszútávú tervek kidolgozásához, megvalósításához. Megerősített információk szerint az egyik aktívan tárgyaló érdeklődő a Qatar Airways, amely akár 49 százalékos résztulajdont is szerezne a cégben.