Futótűzként terjedt el a közösségi médiában és az internetes portálokon, hogy az Easyjet Luton és Genf közötti járatán egy utas olyan széken ült, amelynek nem volt háttámlája. A légitársaság közlése szerint azonban még a járat felszállása előtt másik helyre ültették át az illetőt.
Az ügy a Twitteren pattant ki, ahová Matthey Harris a „partnere” által készült fotót töltött fel, ő maga nem is utazott a gépen. Azt írta, hogy az adott ülésnek nem volt háttámlája, mégis oda ültették a képen félig látható nőt. A légitársaság erre reagálva a fotó levételét és azt kérte, hogy privát üzenetben beszéljék meg a helyzetet.
#easyjet beats @Ryanair to have backless seats. @IATA @EASA this is flight 2021 Luton to Geneva. How can this be allowed. @GeneveAeroport @easyJet_press @easyJet pic.twitter.com/EthMoWRR8P
— Matthew Harris (@mattiasharris) August 6, 2019
Erre az utas nem volt hajlandó, majd azt ő maga is írta, hogy az érintett utast másik székbe ültették, amint befejeződött a beszállítás. Ez a légitársaság később szintén megerősítette.
Tehát a járat nem szállt fel úgy, hogy a háttámla nélküli ülésen bárki is utazott volna.
Ezt a vonatkozó, különböző előírások sem teszik lehetővé egyébként. A férfi üzenete szerint az eset az Easyjet 2051-es, Luton és Genf közötti, keddi járatán történt, amelyet a G-EZBV lajstromjelű gép teljesített.
A tweetet kitevő férfi ezután arra is kíváncsi volt, hogy mi történik akkor, ha nincs szabad hely.
Ezekben az esetekben a légitársaság csak annyi utast engedhet a fedélzetre, ahány működőképes szék van. Ha nincs üres hely, ahova át tudják ültetni, akkor ugyanúgy kezelik, mint a túlfoglalt utast: kártérítési igény mellett új járatot ajánlanak fel neki.