Futótűzként terjedt el a közösségi médiában és az internetes portálokon, hogy az Easyjet Luton és Genf közötti járatán egy utas olyan széken ült, amelynek nem volt háttámlája. A légitársaság közlése szerint azonban még a járat felszállása előtt másik helyre ültették át az illetőt.

Az ügy a Twitteren pattant ki, ahová Matthey Harris a „partnere” által készült fotót töltött fel, ő maga nem is utazott a gépen. Azt írta, hogy az adott ülésnek nem volt háttámlája, mégis oda ültették a képen félig látható nőt. A légitársaság erre reagálva a fotó levételét és azt kérte, hogy privát üzenetben beszéljék meg a helyzetet.

Erre az utas nem volt hajlandó, majd azt ő maga is írta, hogy az érintett utast másik székbe ültették, amint befejeződött a beszállítás. Ez a légitársaság később szintén megerősítette.

Tehát a járat nem szállt fel úgy, hogy a háttámla nélküli ülésen bárki is utazott volna.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezt a vonatkozó, különböző előírások sem teszik lehetővé egyébként. A férfi üzenete szerint az eset az Easyjet 2051-es, Luton és Genf közötti, keddi járatán történt, amelyet a G-EZBV lajstromjelű gép teljesített.

A tweetet kitevő férfi ezután arra is kíváncsi volt, hogy mi történik akkor, ha nincs szabad hely.

Ezekben az esetekben a légitársaság csak annyi utast engedhet a fedélzetre, ahány működőképes szék van. Ha nincs üres hely, ahova át tudják ültetni, akkor ugyanúgy kezelik, mint a túlfoglalt utast: kártérítési igény mellett új járatot ajánlanak fel neki.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!