A HungaroControl „Százból öt! Te benne vagy?” elnevezésű, légiforgalmi irányítókat toborzó kampánya elnyerte a világ egyik legrangosabb üzleti elismerését, a Stevie Awards-ot, valamint a kommunikációs iparág egyik legnagyobb nemzetközi presztízzsel bíró díját, a PRNEWS Platinum PR-t.
A kampány hatására összesen 923 fiatal döntött úgy, hogy jelentkezik a HungaroControl 2025 őszén induló tanfolyamára, ami 40 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest – írta lapunkhoz eljuttatott közleményében a magyar léginavigációs szolgáltató.
Az egyik legfontosabb eredmény, hogy a vállalat már egy hónappal a határidő előtt elérte a kitűzött, 700 fős célszámot, ami jelentős többlet időt biztosított a kiválasztási folyamathoz.
A kampány célja emellett az volt, hogy új szemléletben mutassa be a légiforgalmi irányítói hivatást, és megszólítsa a 20–25 éves Z generációt, akik a jövő szakemberei lehetnek.

„A HungaroControl az elmúlt évben nemcsak pótolta a hiányzó irányítói kapacitásokat, hanem sikerrel új alapokra helyezte a toborzási stratégiáját is. A jelentkezők száma pedig jól mutatja az utánpótlás-fejlesztésbe fektetett munkánkat” – mondta Fluck Benedek, a HungaroControl humán erőforrás vezérigazgató-helyettese.
A toborzó kampány megvalósítását nemzetközi szakzsűrik is elismerték. A Stevie International Business Awards versenyén a HungaroControl elnyerte a hagyományos és digitális csatornákat integráló kommunikációs kampány díját, illetve második lett a legjobb tartalommarketing kategóriájában. Emellett a „Százból öt! Te benne vagy?” vizuális történetmesélése első helyezést ért el a PRNEWS Platinum PR Awards-on. Egyébként a magyar léginavigációs vállalat a világ 82 országának PR-ügynökségeit tömörítő ICCOO Global Awards versenyén is a döntősök listáján szerepel.
A toborzás 2024 októbere és 2025 márciusa között zajlott. A kampány három fő pillérre épült. Egyrészt interaktív fizikai élményekre, mint a LED-fényekkel megjelenített budapesti repülési útvonalakat bemutató installáció, a reflexfalas villamosmegálló, illetve a hagyományos promóciós terek digitális játékközponttá alakítása, másrészt digitális tartalomstratégiára, amely a közösségi médiában, influencerek bevonásával épített hidat a fiatalok felé, harmadrészt pedig egy online játékra, amely a légiforgalmi irányításhoz szükséges készségeket tesztelte.
„A kampány a hagyományos és digitális világ közötti átjárhatóságot helyezte a középpontba, ezzel új szintre emelve a toborzási kommunikációt. A QR-kódos megoldások, az élő installációk és az online játék több mint 6,5 millió elérést és 40 000 játékhasználatot generáltak. A most elnyert díjak visszaigazolják, hogy a nemzetközi szakma is értékeli az innovatív megközelítéseinket.” – nyilatkozta Bárány Ákos, a HungaroControl kommunikációs és marketing igazgatója.
Az intenzív toborzásnak köszönhetően a légiforgalmi irányítók száma 10 százalékkal nőtt egy év alatt. A vállalat célja, hogy a következő öt évben több mint 50 százalékkal bővüljön a hazánk magas légterén áthaladó járatokat kezelő szakemberek száma.